Bijzonder model zaag

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.406
3.781
Een ijzerzaag die je niet beperkt door de beugel. Nooit gezien. Echt een leuke vondst. Hier hebben ze nooit wat leuks bij de kringloop.

• Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

Bobbe

Actieve deelnemer
6 aug 2025
41
10
Amstelveen
Ik vind het wel bijzonder omdat ik nog nooit zo eentje heb gezien.
Was blijkbaar geen echt succes destijds.
Leuke vondst.
Ach… ik ben er blij mee omdat het handgereedschap is en ik hebberig ben.
Ik hoop dat deze zaag mij in staat stelt weer iets anders te kopen dat wel past in mijn interesse gebied. Mijn liefde gaat uit naar kwaliteit.

• Leuk
Waarderingen: Roel22

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.755
3.685
Gaanderen
Is voor mijn een bekend model. Toen ik nog klein was. Tot in de jaren 70 hingen er wel enkele in onze winkel.
Daarna heb ik ze eigenlijk niet meer gezien.

• Leuk
Waarderingen: Bobbe

Bobbe

Actieve deelnemer
6 aug 2025
41
10
Amstelveen
Een ijzerzaag die je niet beperkt door de beugel. Nooit gezien. Echt een leuke vondst. Hier hebben ze nooit wat leuks bij de kringloop.
Het aparte is dat het een zaag is met losse bladen fijn, middel en grof. Ik heb slechts twee van de drie. Voor zacht, hard en extra hard materiaal. Het merk is niet onbekend. Meerdere zagen met wissel bladen.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.406
3.781
Wat ik er zo van kan vinden, gaan er 40cm ijzerzaagbladen op. Die kan je nog kopen. In verschillende vertandingen.

• Leuk

rik

Post veel
8 nov 2010
853
172
interessant.... ik zie ook een interessante mogelijkheid. door het zaagblad achterstevoren te monteren kun je er een trekzaag van maken, dat zaag mogelijk niet zo lekker met dit model zaag, maar zorgt er wel voor dat je zaag niet kan bokken (buigen).
Hoor graag hoe deze zaag in de praktijk bevalt.

Gr
Rik

• Leuk

Bobbe

Actieve deelnemer
6 aug 2025
41
10
Amstelveen
interessant.... ik zie ook een interessante mogelijkheid. door het zaagblad achterstevoren te monteren kun je er een trekzaag van maken, dat zaag mogelijk niet zo lekker met dit model zaag, maar zorgt er wel voor dat je zaag niet kan bokken (buigen).
Hoor graag hoe deze zaag in de praktijk bevalt.

Gr
Rik
De fijne zaag gaat perfect door multiplex van 12mm, de middelgroffe zaag heeft het erg moeilijk, en de groffe zaag heb ik helaas niet.
Achterstevoren laat de zaag zich inspannen maar voelt dramatisch. Een strookje zo dik als een potlood breekt in plaats van dat het gezaagd wordt.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.