Ach… ik ben er blij mee omdat het handgereedschap is en ik hebberig ben.Ik vind het wel bijzonder omdat ik nog nooit zo eentje heb gezien.
Was blijkbaar geen echt succes destijds.
Leuke vondst.
Het aparte is dat het een zaag is met losse bladen fijn, middel en grof. Ik heb slechts twee van de drie. Voor zacht, hard en extra hard materiaal. Het merk is niet onbekend. Meerdere zagen met wissel bladen.Een ijzerzaag die je niet beperkt door de beugel. Nooit gezien. Echt een leuke vondst. Hier hebben ze nooit wat leuks bij de kringloop.
Een datering: dank je wel daarvoor!Is voor mijn een bekend model. Toen ik nog klein was. Tot in de jaren 70 hingen er wel enkele in onze winkel.
Daarna heb ik ze eigenlijk niet meer gezien.
Dat is interessant: dan kan ik hem zelf gebruiken, mocht er geen belangstelling voor zijn op MarktplaatsWat ik er zo van kan vinden, gaan er 40cm ijzerzaagbladen op. Die kan je nog kopen. In verschillende vertandingen.
De fijne zaag gaat perfect door multiplex van 12mm, de middelgroffe zaag heeft het erg moeilijk, en de groffe zaag heb ik helaas niet.interessant.... ik zie ook een interessante mogelijkheid. door het zaagblad achterstevoren te monteren kun je er een trekzaag van maken, dat zaag mogelijk niet zo lekker met dit model zaag, maar zorgt er wel voor dat je zaag niet kan bokken (buigen).
Hoor graag hoe deze zaag in de praktijk bevalt.
Gr
Rik
slijpen. Of heeft het onvoldoende stijfheid / spanning?de middelgroffe zaag heeft het erg moeilijk,
Slijpen ben ik geen held in, hij is voldoende stijf. Ik zet hem op marktplaats. Dan kan ik de opbrengst in een andere hobby stoppen.slijpen. Of heeft het onvoldoende stijfheid / spanning?
Interessante zaag.