Bijtels Werkplaats

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Laatst m'n "werkplaats" wat opgeruimd. Ik heb een slaapkamer (de grootste) in huis in gebruik. In het algemeen is deze groot genoeg. Later volgen nog wel overzichtsfoto's. Dat geeft me wellicht wat motivatie om het sneller verder te verbeteren.

Naar aanleiding van een ander topic een aantal sortimentsdozen en losse bakjes van Auer aangeschaft, voor de kleine onderdelen.

IMG_20200509_172451.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: jantje1987 en bakkiet

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Ik had eerst in Excel een overzicht gemaakt van de bakjes die ik dacht nodig te hebben. Om ook volledig gevulde dozen te hebben (veelvoud van 35). Het bleek aardig te kloppen. Ik had een paar extra besteld (totaal 12). Eén daarvan is gevuld met spijkers. Ze zijn wel erg zwaar, je moet ze met twee handen pakken.

De bakjes die ik al had (bij Bauhaus gekocht) passen hier niet in.

Excel.jpg
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Deels liggen ze op dezelfde plek als de schroeven lagen. Kan nog beter. Ze zijn in ieder geval makkelijker te verplaatsen dan al die losse doosjes.

Ik heb inmiddels wat meer bakjes gelabeled. Ik heb een oude lettertang, het lint van de huidige lettertangen is breder geworden. 9mm ipv 6mm. In plaats van een nieuwe lettertang te kopen, heb ik een hulpstukje gemaakt om het lint op maat te snijden. Meteen opwinden in een spoel met de accutol. Dit werkt supersnel en scheelt de aanschaf van een nieuw apparaat.

DSCF7680k.jpg

DSCF7683k.jpg

DSCF7684k.jpg

DSCF7682k.jpg
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Dat ziet er goed gesorteerd uit. Alleen kan mijn ocd niet tegen die scheve labels :p

Ga je er ook nog iets van een kast voor maken? Of komen ze op een stapel?
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Dat ziet er goed gesorteerd uit. Alleen kan mijn ocd niet tegen die scheve labels :p
Scheve labels? Ik geraak geeneens voorbij die mono-spaced comma! :oops:


(Goed bezig, TS, ik was al all-in in de Stanley-clonen die Ecotools verkoopt, anders stond hier ook Auer te blinken - heb er nog alle dagen spitj van :D )
 
  • Haha
Waarderingen: AvdLinden

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Mijn OCD is op dit vlak gelukkig niet ontwikkeld :cool:

Die 0 die je ziet is eigenlijk een hoofdletter o :LOL:

Het is een hele oude lettertang. Erfstukje, dus dat maakt het extra leuk deze te blijven gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hermanusb

sibejan

Actieve deelnemer
23 apr 2017
89
26
Ljouwert
't Is ook geen kattepis om recht in die kleine bakjes te plakken. Gewoon netjes schoolschrift met een fineliner schrijven is al een crime.

Maar fijn systeempje, niet - dat van Auer. Mooi werk, @Bijtel: opgeruimd staat netjes, en werkt een stuk prettiger.
Ik zal binnenkort nog wat bestellen, om m'n verzameling klusdingetjes zonder degelijke plek ook een eigen thuis te geven. Hopen dat ik niet wederom een kwartaal moet wachten op m'n bestelling...
En als ik het niet vergeet, zal ik m'n auer-kast hier dan ook 'ns even lekker laten shinen.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Ik was alweer vergeten dat ik hier een apart topic voor had :cool:

De bakken bevallen me uitstekend. Ze zijn goed gevuld. Laatst voor de bakken een soort ladesysteem gemaakt. Het zijn drie delen los op elkaar. De bakken stonden eerst verspreid per 4 opgestapeld. (Mede) aangezien ze zwaar zijn, was dat erg onhandig.

Eigenlijk moet ik mijn hele werkplaats eens grondig reorganiseren. Maar aangezien het eigenlijk een slaapkamer is, wil ik niets permanent aan de muur maken.

IMG_20210524_191639k.jpg
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Ik heb die van mij nu rechtop in een kast staan.
Is echter niet echt praktisch, omdat je slecht kunt zien wat er in zit en er nogal eens wat van het ene in het andere bakje komt, maar ja, ruimte….
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.