Allemaal bedankt voor jullie reacties.
@rickkoorman, kun jij me uitleggen hoe ik namen terughaal om een adequaat verhaal te schrijven dat mensen recht doet?
Hopelijk mag een ander ook antwoorden, of neem je alleen waarheden aan van rickkoorman? Ikzelf open de browser nogmaals, en dan kan je switchen tussen de ingelogde en degeen waar je alleen meeleest. Bij sommige fora ben je dan op beide ingelogd. Maar dat maakt verder niet uit.
Als je liever met tabbladen werkt, kan je natuurlijk ook het draadje op een ander tabblad openen en zo switchen.
on topic:
Is het dan niet gewoon verstandiger om een chinese schroefmachine te kopen die gewoon eerlijk in china is gemaakt ipv een machine die zegt dat je festtool koopt en je bedonderd en ook chinese spullen in de doos stopt? Reken maar dat de festtool de chinees de duimschroeven aandraait voor een goede prijs. En ach chinees kan inderdaad wel wat spullen eruit halen, want fetsstool is de producent en krijgt de schuld

( noot: ik gebruik hier festtool omdat het topic erover gaat, maar elke andere grote naam kan je invullen ),
Mijn eerste schroefmachine was een agajoma van de gamma. Eind jaren 80 gekocht. Met een 2e batterij. Machientje was toen 99,- en de batteriij 49,- In 2004!!! heb ik pas nieuwe gekocht. Toen 2 gele no-names in een rommelwinkel. Was goedkoper dan een batterij bijbestellen. Ik denk dat die 150 kroner per stuk waren, krap €20,- dus. De agajoma was overigens nog in guldens. 3 jaar geleden weer 2 nieuwe rode no names gekocht. Doen het perfect. En dat spul ligt bij mij niet stil hoor! Ik gebruik ze zelfs met de bandenwissel in de herfst en voorjaar.
Hebben die dingen een andeel? Ja het laden gaat wat langzaam, maar daardoor worden ze ook niet warm. En de snelspankop is misschien niet de beste kwaliteit, om te boren, maar een schroefbithoudertje gaat prima.
Wat het laden betreft, ik duw ook de accu in de lader als ik 'm niet nodig heb. Zit er soms ook 3 dagen in. Ik heb nog nooit een hete batterij gevoeld bij het eruit pakken. Als het lampje net op 'vol' springt is ie handwarm Als ie er al een tijd opstaat is ie koud.