Iedereen die al langer op het forum zit en Tuoh kent, mist hem ook. Vanmiddag ben ik bij hem op bezoek geweest. Tuoh kreeg zo'n 10 geleden de boodschap van de oogarts dat hij glaucoom heeft. Dan sterven de oogzenuwen af en neemt het zicht af. Mijn moeder kreeg er zwarte vlekken van in haar beeld. Tuoh is inmiddels het licht uit 1 oog kwijt en het anderen doet het nog maar een heel klein beetje. Gevolg, geen auto meer, lezen lukt nog nauwelijks en zijn grote liefhebberij, het werken met hout lukt ook bijna niet meer. Ondanks dat staat toch nog af en toe achter zijn zelfgemaakt draaibank, om kloten te draaien. Tuoh werkt(e) voor een museumwerf en kloten zijn de houten klosjes die om het touw zitten dat om de mast zit. Hij draait op gevoel en gehoor.... En hij gebruikt nog steeds zijn afkortzaag, ook op gevoel, ervaring en gehoor.
We hebben een hele leuke middag gehad, ik blijf onder de indruk van zijn brede kennis, maar ook zeker van zijn optimisme, een pracht mens!
Een ieder krijgt de hartelijke groeten van hem,
jaap
ps ik moest 2 foto's maken, op de eerste keek hij te serieus... en eigenlijk zou er een filmpje moeten komen.

We hebben een hele leuke middag gehad, ik blijf onder de indruk van zijn brede kennis, maar ook zeker van zijn optimisme, een pracht mens!
Een ieder krijgt de hartelijke groeten van hem,
jaap
ps ik moest 2 foto's maken, op de eerste keek hij te serieus... en eigenlijk zou er een filmpje moeten komen.