bij de Action !!!!!

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Die zaagbladen zijn inderdaad spotgoedkoop t.o.v. de zaagbladen van fein.
Het machientje zelf zal wel kwalitatief genoeg zijn voor een doe het zelver die het occasioneel gebruikt.

Groeten Bert
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Vraag me wel af van wat voor metaal deze zaagjes zijn. en het zaagje dat je het meeste gebruikt zit er maar 1 keer bij maar wel goedkoop dat wel
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Een duur zaagblad of een goedkoop, echt lang gaan ze niet mee :), ze krijgen het meestal hard te verduren ( hoog toerental, warm worden ) ...
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Het probleem zal wel zijn van lawaai en trillingen, een beetje zoals bij de Bosch groene. Ik heb al vaker gehoord van mensen die opgelucht zijn overgestapt van zo'n groene naar een fein of blauwe.
Op de mijne gebruik ik nu mesjes van ecotools en die vallen zeer goed mee, die van Fein zijn zo duur dat je de machine zo weinig mogelijk durft gebruiken!
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Las laatst dat Fein ze nu maakt van verenstaal waardoor ze veel harder zijn en dus langer mee gaan. Het zou mogelijk moeten zijn om spijkers tm 4mm door te zagen zonder dat het ten koste gaat van de tandjes.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
De houtzaagjes van fein kan je echt niet metaal mee zagen. Je hebt ook universele, daarmee kan het wel. Er zit een flink verschil in zaagjes van ferm en fein, in scherpheid (dus precisie en snelheid van werken) en levensduur. Ik heb er wel wat gekocht (bij de kijkshop) omdat ik een paar feinbladen heb gesloopt bij klussen waar achter het hout steen of metaal zat. Daar offer ik nu liever een ferm bladje voor op.

M'n fein trilt flink, bij lang werken krijg ik daar last van. Lawaai maakt ie ook, maar daar hebben ze oordoppen voor uitgevonden. Ik heb de machine ongeveer 10 jaar nu.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.