Jammer van de LED verlichting, anders was dit iets voor je geweest
Misschien heeft iemand anders er nog iets aan
Busch Jaeger Comfortschakelaar
Het is een bewegingsmelder en schakelaar in één (voor gloei- en halogeenlampen).
Van de bewegingsmelder kan de lichtsterkte (1) en afschakeltijd (2) ingesteld worden. De lichtsterkte bepaalt bij hoeveel 'duisternis' de lamp aangaat zodra een beweging is gedetecteerd.
Naast de bewegingsmelder functie kan deze module ook als wisselschakelaar fungeren! (zie de handleiding via de link)
De module kan een wisselschakelaar van de hotelschakeling vervangen. Ik weet niet of er twee modules kunnen worden toegepast om een hotelschakeling te maken met comfortschakelaars.
Aansluiting:
Bekijk bijlage 63810
Deze schakelaar is even groot als de 'wipper' van de wisselschakelaar, dat maakt het een elegante oplossing. Ik heb deze toegepast in de hal en het toilet, erg handig en het lijkt op een gewone schakelaar.
Om het compleet te maken, alleen de bewegingsmelder is niet genoeg. Er hoort een basismodule bij, een complete set is als volgt:
Bewegingsmelder: 6800-0-2272
Basismodule: 6800-0-2270
Wellicht komt er een module die geschikt is voor ledverlichting.
Om wat meer info te winnen:
hier staat de hele familie met comfortschakelaar basismodules
hier staat de hele comfortschakelaars
p.s. ik heb geen aandelen in Busch Jaeger maar heb het veel toegepast in ons klushuis.
Ik ben elektrotechnisch tekenaar/engineer van beroep en kon op de zaak aardig wat voorbeelden bekijken, vandaar dat ik hier het e.e.a. van weet en graag deel