bevestiging grote binnen luiken

Zansa

Actieve deelnemer
26 jun 2014
33
1
Goedendag,

Ik heb hier 4 binnenluiken klaarstaan, deze moeten 'in de dag gemonteerd worden'.
Nu zoek ik een ophangsysteem waarbij de luiken naadloos kunnen aansluiten, maar ook helemaal open (of juist dicht, net hoe je het bekijkt) gevouwen kunnen worden. Zonder dat je de scharnieren ziet wanneer de luiken dicht zitten.
Normale scharnieren kan je wel infrezen, maar kunnen niet helemaal open.

Ik heb al gekeken naar een schuifdeursysteem van bijv. Hafele (Slido Fold), maar dat kost al snel zo'n 300 euro.

Bijkomende uitdaging is wel dat de luiken per stuk zo'n 30 kilo wegen en ruim 2 meter hoog zijn.

Hebben jullie ideeën hoe dit te kunnen bevestigen?

Bij voorbaat dank!
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Kijk eens bij die oude grachtenpanden die heben ook vaak nog van die binnen luiken op vouwbaar,
Mischien zit daar wat tussen waar je ideeën van kan opdoen
 

Zansa

Actieve deelnemer
26 jun 2014
33
1
Bedankt voor jullie reactie, erg fijn!

Helaas passen de onzichtbare scharnieren niet, omdat er binnen in de luiken een stalen plaat zit (?)
Zodoende heb ik na lang zoeken andere scharnieren gevonden die voldoen aan mijn wensenlijstje.

De komende weken ga ik de luiken schilderen en waar nodig bijwerken, en dan zal ik wel een foto-tje posten als ze hangen. Misschien heeft ooit iemand dezelfde uitdaging en is die er mee geholpen.

Nogmaals dank!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rmkat

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.