Bevalt de softstartmodle in een Dewalt 7492 ook op langere termijn?

erikapekop

Nieuw lid
17 okt 2023
10
8
Noordwolde fr
Beste medeforumleden,
Sinds kort de trotse bezitter van een deWalt 7492 zaagtafel. Bij het zoeken naar een geschikte machine stuitte ik op dit geweldige forum. En ik heb meteen een vraag;)

Ik overweeg om ook een softstartmodule in mijn zaagtafel in te bouwen, en wel de versie met twee aansluitdraadjes, zie onder.

Ik ben heel benieuwd of en hoe deze module op de lange termijn bevalt.

De reden dat ik liever deze module zou gebruiken is dat hij makkelijker in te bouwen is, zowel technisch, als qua ruimte.
Ik heb al een module met drie draadjes, maar dat is een andere dan die in het bijbehorende filmpje ingebouwd wordt, met een heel onduidelijk schema erop. Ik kan ook niets over dat ding vinden, dus die ga ik niet gebruiken.

Vast bedankt.
Groet, Erik

De module die ik wil gaan gebruiken is: https://www.amazon.de/Soft-Start-20A-Volt-sanftanlauf/dp/B07PRWSRGP?__mk_de_DE=ÅMÅŽÕÑ&dchild=1&keywords=softstart&qid=1613867018&sr=8-12&linkCode=sl1&tag=homewerken0c-21&linkId=7b13ba747d64852cd54c971274da9bc4&language=de_DE&ref_=as_li_ss_tl

En dan met deze uitleg:
 

erikapekop

Nieuw lid
17 okt 2023
10
8
Noordwolde fr
Ik heb mailcontact gehad met de maker van de video.
En zijn informatie is vast handig om te weten.

Hij vertelde me dat hij nog steeds erg blij is met de softstartmodule, hij zou niet meer zonder willen. Als ik vanaf zijn plaatsing van de video tot nu reken, dan gebruikt hij de module nu al ruim 2 jaar, goed op weg naar 3 jaar. Een mooie duurtest.

Ik vroeg hem of het uitmaakt hoe de stekker in het stopcontact zit, omdat deze module aléén in de fasedraad naar de motor van de zaag gezet wordt, het zou fase-afhankelijk kunnen zijn.
Hij zei me dat het niet uitmaakt hoe de zaag op het lichtnet aangesloten is.

Ik heb hem ook gevraagd of hij weet of er verschil zit in de modules met twee en die met drie aansluitdraden zit. Hij kon me dit niet vertellen, omdat hij alleen ervaring heeft met de module die hij gemonteerd heeft.

Groet,
Erik
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Ik heb er een ingebouwd in mijn 7492, wel die met 3 draden.
Wat het verschil is tussen beide uitvoeringen weet ik ook niet.
Zie wel dat deze stuk compacter is, mogelijk wordt deze warmer, maar blijkbaar werkt deze bij HomeWerken goed.
Qua prijs kun je met deze dingen (deze en ook de 3-draads) geen buil vallen.
Wanneer ze kapot gaan zal je zaag niet meer lopen maar volgens mij gaat er dan niets aan je zaag zelf kapot.
 
  • Leuk
Waarderingen: erikapekop

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.