Betonvloer vraag

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.118
2.616
Een cement dekvloer bestaat uit zand en cement. Er zitten geen kiezels in. In oudere betonvloeren zitten vaak grotere kiezels. Er werd een andere mix gebruikt. Betonvloeren in woningen worden niet vaak gevlinderd. Meestal wordt de beton onder peil gestort, zodat je leidingwerk zoals vloerverwarming en elektra daar op kan monteren. Daarna gaat er een cement dekvloer over heen.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.775
743
Enschede, Twente
Een cement dekvloer bestaat uit zand en cement. Er zitten geen kiezels in. In oudere betonvloeren zitten vaak grotere kiezels. Er werd een andere mix gebruikt. Betonvloeren in woningen worden niet vaak gevlinderd. Meestal wordt de beton onder peil gestort, zodat je leidingwerk zoals vloerverwarming en elektra daar op kan monteren. Daarna gaat er een cement dekvloer over heen.
Duidelijk. En ook mijn min of meer foute bericht aangepast Thanx!
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Het is al eerder gezegd, maar ik zou de makelaar niet op zijn woord geloven en zelf (laten) uitzoeken hoe de constructie is opgebouwd en of er problemen zijn. In het beste geval vaart de makelaar op de verhalen van de verkopende partij, in het slechtste geval probeert hij je een huis met een probleem aan te smeren.

Maar ik zou zeker overwegen om de vloer eruit te slopen en alles goed te isoleren en tegen vocht te beschermen. Met de bouwkosten houd je dan rekening bij het uitbrengen van een bod.
 
  • Leuk
Waarderingen: Superkees

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
500
118
Omg. Eindhoven
Nou, de inzichten helpen enorm.

Maar helaas is het huis verkocht, 1 dag nadat wij besloten hadden om het te gaan doen.
Is al de zoveelste keer dat we net mis grijpen..
Op naar het volgende huis zullen we maar zeggen
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Balen, ik ken het gevoel. Wij hadden dit voorjaar een soortgelijk iets, de dag nadat het op Funda kwam al niet meer kunnen bezichtigen, de week erna alsnog kunnen gaan kijken. Bod uitgebracht (bleek verkoop met gesloten bod te zijn), alleen ver overboden terwijl wij ook al boven de vraagprijs hadden geboden.
Je moet tegenwoordig echt snel zijn, ze zeggen wel dat de huizenmarkt krimpt maar hier in de regio (Eindhoven, net als jij) is dat nog niet echt te zien.

Maar, ieder huis waar je naar kijkt (op Funda of fysiek) helpt weer om te bepalen wat je wilt en wat je belangrijk vindt. Bij ons in ieder geval wel, dus wij hebben dat traject achteraf ook als leerzaam ervaren, hoe jammer het ook was dat we dat huis zijn misgelopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Nou, de inzichten helpen enorm.

Maar helaas is het huis verkocht, 1 dag nadat wij besloten hadden om het te gaan doen.
Is al de zoveelste keer dat we net mis grijpen..
Op naar het volgende huis zullen we maar zeggen
Wij hebben in 2015 ons huis gekocht met een bod dat €2000,- hoger lag dan opvolger. Er waren periodes dat ik het huis en de vorige eigenaar vervloekt heb en mezelf voor de kop sloeg dat ik niet kritischer was naar de verkoopmakelaar en opsteller van het bouwkundig rap port.
Je koopt misschien drie keer in je leven een huis, is 2e keer voor ons, en daarmee is het lastig om fouten te voorkomen.
Een forum als dit kan je helpen met tips waar op te letten.
Gelukkig koop je een huis voor 30 jaar of langer en heb ik altijd de les van mijn ouders kunnen volgen en maar op één salaris een huis gekocht. Dat heeft ons hier echt gered.
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
500
118
Omg. Eindhoven
Wij hebben in 2015 ons huis gekocht met een bod dat €2000,- hoger lag dan opvolger. Er waren periodes dat ik het huis en de vorige eigenaar vervloekt heb en mezelf voor de kop sloeg dat ik niet kritischer was naar de verkoopmakelaar en opsteller van het bouwkundig rap port.
Je koopt misschien drie keer in je leven een huis, is 2e keer voor ons, en daarmee is het lastig om fouten te voorkomen.
Een forum als dit kan je helpen met tips waar op te letten.
Gelukkig koop je een huis voor 30 jaar of langer en heb ik altijd de les van mijn ouders kunnen volgen en maar op één salaris een huis gekocht. Dat heeft ons hier echt gered.
Een huis op één salaris kopen is in deze regio echt niet mogelijk, zeker niet als je net iets groter dan een kartonnen doos wilt ;)

Maar inderdaad, het is een leer proces en wij willen ook iets voor de komende 30 jaar, en we hoeven niet uit onze huidige woning. Maar we weten nu ook wat we echt willen. Dus we blijven sparen en kijken intussen gewoon lekker rond totdat er iets moois voorbij komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: mk23

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Een huis op één salaris kopen is in deze regio echt niet mogelijk, zeker niet als je net iets groter dan een kartonnen doos wilt ;)

Maar inderdaad, het is een leer proces en wij willen ook iets voor de komende 30 jaar, en we hoeven niet uit onze huidige woning. Maar we weten nu ook wat we echt willen. Dus we blijven sparen en kijken intussen gewoon lekker rond totdat er iets moois voorbij komt.
Wij hebben gewoon geluk gehad op het moment dat we aan het zoeken waren, dus ik heb makkelijk praten.
Op dit moment zouden we ook het salaris van mijn vrouw mee moeten nemen, ondanks investeren in het huis en aflossen. Gelukkig zitten we goed en gaan de kinderen zo meteen naar school waardoor verhuizen al minder waarschijnlijk wordt.

Huis kopen is deels ratio, maar er komt ook ook veel gevoel bij en dat maakt het moeilijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.