Bestemming voor je gereedschap wanneer je er zelf niet meer bent

hdv

Post veel
24 nov 2019
851
445
Noord-Veluwe
Hai allemaal,

Het is altijd een beetje vreemd om over je eigen sterfelijkheid na te denken, maar wij zijn bezig met het vernieuwen van ons testament en dan moet je er toch weer eens aan geloven... Ooit gaan we allemaal een keertje tenslotte.

Ik heb geen verwanten om mijn collectie gereedschap aan na te laten en ik zie mijn peetdochter er ook niet zo snel gebruik van maken. Vandaar dat ik eraan zit te denken om het aan een openbare werkplaats of school te doneren, als het zover is. Maar ik dacht "laat ik het hier ook eens vragen", voordat ik iets vast laat leggen. Wat zouden jullie een mooie bestemming vinden voor een vrij grote collectie goed gereedschap dat altijd in topconditie is gehouden? Het gaat om zowel machines als handgereedschap.

Ik ben benieuwd naar de ideeën waar jullie mee komen!

Oh ja, misschien ook handig om erbij te vermelden: omgeving Zwolle.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Mooi idee en goed dat je daar over nadenkt. Ken je geredgereedschap.nl ?

wellicht ook een mooie bestemming.
 
  • Leuk
Waarderingen: hdv

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.241
535
Eanske
ingoogni.nl
Er is meen ik en stichting die oud gereedschap opknapt (voor zo ver nodig) en daar dan weer mensen mee helpt. EDIT: Joost was een fractie sneller.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
851
445
Noord-Veluwe
Hé, da's een leuke! Die kende ik nog niet. Daar ga ik straks eens wat beter naar kijken. Andere suggesties zijn ook nog steeds welkom. Eerlijk gezegd zou ik een lokale bestemming ook wel aardig vinden. Maar deze komt zeker op het lijstje.
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Zelf werk ik in de gehandicaptenzorg en er zijn veel plekken waar dagbesteding wordt gegeven. Hier willen mensen graag dingen maken maar vaak is er geen geld om te investeren in gereedschap. Bij jou in de buurt zitten vast verschillende doelgroepen waar gereedschap welkom is.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.