Beste hout liefhebbers ik heb jullie hulp nodig

DBerven

Actieve deelnemer
13 jul 2023
35
21
Alkmaar
Beste hout liefhebbers,

Ik wil mij bij deze even voorstellen.
Mijn naam is Erik, en de reden waarom ik mij bij dit forum heb aangemeld is omdat ik op dit moment bezig ben met
de ontmanteling van het bedrijf van mijn beste vriend. Helaas is hij vorig jaar plotseling overleden. Hij was een enorm liefhebber van houten Lundia meubels.
Van zijn hobby heeft hij de grootste winkel van Nederland in tweedehands Lundia meubelen weten op te bouwen.
Namens de familie probeer ik nu de inboedel te verkopen. Dat gaat al aardig maar ik ben nog naarstig op zoek naar liefhebbers voor een aantal mooie machines.
deze zal ik komende tijd in het juiste forum aanbieden.
Ook zal er waarschijnlijk een enorme partij halffabricaten overblijven. Prachtig hout in diverse vormen en maten, maar voor liefhebbers zeker de moeite waard.
Om dit niet in de recycling te laten belanden had ik gedacht een soort open dag te organiseren in september, waar iedereen welkom is om te kijken of er nog iets van zijn gading bij is. Bij de deur zetten we een pot neer waar een ieder in kan deponeren wat hij voor de meegenomen spullen wil doneren. Zo kunnen we de familie ook ondersteunen in alle gemaakte kosten.
Graag hoor ik vanuit de gemeenschap of hier interesse voor is.
Hopelijk tot horens,
met vriendelijke groet Erik
 

Bijlagen

  • hdb 5.jpg
    hdb 5.jpg
    33,6 KB · Weergaven: 89
  • hdb 4.jpg
    hdb 4.jpg
    31,8 KB · Weergaven: 90
  • hdb 3.jpg
    hdb 3.jpg
    29,4 KB · Weergaven: 89
  • hdb 2.jpg
    hdb 2.jpg
    17,6 KB · Weergaven: 87
  • hdb 1.jpg
    hdb 1.jpg
    16,6 KB · Weergaven: 86
Laatst bewerkt:

hdv

Post veel
24 nov 2019
852
445
Noord-Veluwe
Jammer voor de trieste aanleiding, maar van harte welkom op dit forum. Het zou me zeker niet verbazen als er belangstelling zou zijn voor een aantal van de spullen van je overleden vriend. Sterkte met het helpen van zijn nabestaanden!
 

DBerven

Actieve deelnemer
13 jul 2023
35
21
Alkmaar
Dankjewel voor je bericht.
De machines worden separaat verkocht. De andere spullen is voornamelijk hout
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
907
761
Nootdorp
Wat en bijzonder bericht. Gecondoleerd met het verlies. Om een goed antwoord te geven op de vraag of een open dag goed idee is, dat lijkt me afhankelijk van de locatie en de hoeveelheid materialen. Ik kan me voorstellen dat het melden van foto's en richtprijzen net zo goed kan werken. In de posts boven mij zitten capabele houtbewerkers die kunnen helpen met richtprijzen.
 

DBerven

Actieve deelnemer
13 jul 2023
35
21
Alkmaar
Ik ben heel benieuwd naar wat foto's en info inderdaad. Zitten er antieke bakken (lees: voor de oorlog) tussen toevallig?
goedemorgen hartelijk dank voor je reactie.
de hele voorraad bestaat voornamelijk uit half fabricaten van Lundia meubels, geen antiek helaas
 

DBerven

Actieve deelnemer
13 jul 2023
35
21
Alkmaar
Duidelijk, maar ga je voor september ook iets melden hier? Foto's, specificaties, vraagprijzen etc.
goedemorgen,

ik zal hier zeker nog op terug komen met foto's etc. Op dit moment wordt er druk gewerkt om ca 75% van de panden leeg te halen. ik zal de komende dagen de machines met foto's en vraagprijzen op dit forum plaatsen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.