Bernardo OVS 160 oscillerende spindle-schuurmachine - bijna nooit gebruikt!

cocobolo

Actieve deelnemer
3 mrt 2012
138
5
Apeldoorn
Door omstandigheden ben ik genoodzaakt te verhuizen en daardoor ook veel op te ruimen. Waaronder mijn nog geen uur gebruikte Bernardo OVS160 machine met een nieuwprijs van circa 1900 euro en omdat ik hem snel kwijt moet slechts 650 euro! Nog steeds veel geld maar werkt echt fantastisch. Ik ben de eerste/enige eigenaar geweest van deze machine.

Let op : het is een 380V machine.

De specificaties van de machine kun je het beste hier bekijken (de getoonde prijs is exclusief btw):
Bernardo OVS 160 Oszillierende Spindelschleifmaschine

11-4345_1.jpg.jpg

11-4345_2.jpg.jpg

86eba7ccd9c15d53a13e55e962237de902c0e212.jpg
De machine heeft een werkblad van 61x61 cm. Hij is ruim 130 kilo maar ik heb hem in mijn eentje toen ik hem haalde in mijn auto kunnen schuiven dus dat valt nog mee.

Ik wil gerust nog even originele foto's maken maar ben nu enorm druk aan het opruimen dus die volgen misschien iets later. Daarom hier wat foto's van internet alvast.

Er zitten iets van 10 schuurhulzen bij, en ik meen dat ik er 1 heb gebruikt. Een werkelijk vrijwel gloednieuw machine voor 1/3e van de nieuwprijs!

ZSM ophalen aub!
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Voor de mensen die zich bijvoorbeeld afvragen "heb ik wel zo'n groot blad nodig".. Ik heb een soortgelijke machine in gebruik en ik kan je vertellen dat het al vaak heel handig is geweest. Als je regelmatig met massief hout en contouren werkt, ga je hier een hoop plezier mee beleven. Vergemakkelijkt het schuren enorm (y) De diameter van gaten lichtjes vergroten (zonder de vorm aan te tasten) gaat ook zeer goed hiermee. Erg veelzijdig door de vele diameters aan schuurrollen.
 
  • Leuk
Waarderingen: cocobolo

cocobolo

Actieve deelnemer
3 mrt 2012
138
5
Apeldoorn
Dank voor de toevoeging Petrolhead :)

Ik had altijd een heel kleine versie maar die liep vaak vast onder de druk van waar ik het voor gebruikte: ik maak gitaren en dan moet je bij een bepaald type gitaar een soort ronding maken bij de kop (ik plaats 2 plaatjes om het te verduidelijken).

Hier zie je de hals in aanbouw en bij de kop van de hals zie je dat ik de kop dunner heb gezaagd op de lintzaag. Maar dan heb je nog geen mooie vloeiende lijn van de hals naar de kop.
DSC_3518.JPG

Dus daarna schuur ik de ronding er in, zoals op deze foto beter te zien is.
Ik heb helaas maar 1 gitaar op deze manier nog gedaan dus vandaar dat ik zeg dat de machine werkelijk nog als nieuw is.
DSC_3520.JPG
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.