Berk met slaap

Leep

Nieuw lid
19 apr 2023
11
8
Maarsbergen
Hallo als beginnend houtdraaier heb ik een vaas gedraaid van berk met slaap. Echt glad schuren valt niet mee maar ik ben redelijk tevreden. Vraag is nu hoe kan ik de vaas het beste afwerken. Sealer met olie of alleen was of wellicht lak spuiten? Ik wil de vaas niet te glimmend hebben.
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
725
288
RegioRotterdam
Hoe 'slaperig' is het? Olie kan heel donker kleuren als de slaap ver gevorderd is. Ik heb dan zelf voor kastanje met verdunde matte blanke meubelbeits gewerkt. Dat trekt er ook goed in en verstevigt de zachte delen zonder erg hard te worden of sterk te kleuren.
 

Leep

Nieuw lid
19 apr 2023
11
8
Maarsbergen
Hallo, dank voor de reactie. Ik heb foto bijgevoegd. Het was een stukje haardhout en de eerste keer dat ik de uithol guts heb gebruikt (best wel even wennen).
Ik denk dat ik hem eerst in de sealant zet en daarna na licht opschuren (600-800) nog een tweede keer en als laatste in de was. Ik heb nog meer haardhout dus neem je tip mee als volgende optie.
 

Bijlagen

  • IMG_2152.jpeg
    IMG_2152.jpeg
    148,3 KB · Weergaven: 55
  • Leuk
Waarderingen: Efvee

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.