Als ik het goed begrijp moet de boom in de lengte uitgehold worden. Er moet dus een holle boomstam overblijven. Een buis a.h.w.,
Dan moet er dwars op het hout één (of meerdere) gaten komen waar de speakerunit(s) in komt/komen.
Oke ik ben even spuit elf want het is al een paar maal afgeraden: maar die kettingzaag is inderdaad geen verstandig idee als je niet exact weet waar je mee bezig bent.
Dan de gaten: Ik weet niet of het al genoemd is ( ik heb niet op alle linken geklikt) maar kan het niet met een simpele gatenzaag? 120mm is niet zo veselijk groot. Het is alleen wat werk omdat je er steeds een plakje van 50mm ofzo uit moet halen.
EDIT: gaat niks worden....je krijgt het plakje er niet uit

Dat gat dwars op de nerf waar de speakerunit in komt is op zich niet zo'n probleem dat kan zeker met een gaten zaag. Maar het freesrandje voor de montage wordt wat lastiger.
Die speakerunit is namelijk in dat vlak 2 dimensionaal en de boomstam niet
Dat betekent dat de speakerunit een hele rare kraag krijgt om montagevlak waardoor sommige frequenties zwaar gedempt gaan worden. ( rollen als het ware terug over het stammetje)
Hier is natuurlijk de vraag: doe je het voor 't geluid of doe je het voor het design?