beiteltjes van stanley heeft iemand ze al gezien

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Schermafbeelding%202010-10-28%20om%2011.19.33%20AM.jpg


Deze beiteltjes van stanley zijn in AE , neem aan dat dit arabic emirates betekend , te krijgen .

Heb begrepen dat deze :
The Speculation
Here's that speculation I promised you: I think these chisels, the Sweehearts in particular, could end up being quality tools. Here's why: Though some details of the Stanley Sweetheart handplane line disappointed me (the machining of the castings), the blades were very nice. They were heat-treated properly, came in at the right hardness, were flat and held an edge for a long time.

The blades were made in the United Kingdom, the same place the chisels will be made.

I hope to have some answers for you as soon as I can get my hands on these tools.

— Christopher Schwarz

Veel belovend dus .
Maar heeft iemand ze al gezien ?

http://blog.woodworking-magazine.com/blog/More+Details+On+The+New+Stanley+Chisels.aspx

het linkje naar stanley ae http://www.stanleyworks.ae/sub_category/Sweetheart+Chisels.ctlg
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Had vandaag een e mailtje geschreven naar stanley en nu antwoord gehad .

beste,

Deze zijn vanaf april 2011 beschikbaar op de Nederlandse markt.

Met vriendelijke groeten,

Het Stanley Team

Stanley Works (Belgium) BVBA, Egide Walschaertsstraat 14-16, 2800 Mechelen

Visit us at http://www.stanleyworks.be or http://www.stanleyworks.nl



Zo dan zijn wij weer op de hoogte :D
 
D

DervishD

Guest
Die beitels zien er op zich goed uit. Even afwachten of het staal van goede kwaliteit is en en of de rug van het blad vlak is geslepen. En natuurlijk de prijs.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
ik heb sinds een maand de bailey serie met beuken houten handgreep
maar ik kan niet anders zeggen dat het lekkere beitels zijn het staal is ook van goede kwaliteit
ik vindt ze lekker hard daardoor hoef je niet zoveel te slijpen en als je dan een spijker raakt hoef je niet een halve centiemeter van je vouw af te halen en ze zijn mooi afgewerkt .
ik dank dat je er geen mis koop er aan zal hebben en ze lijken heel erg op lie nielsen beitels zijn ook erg mooi . gr leroy
 
D

DervishD

Guest
leroy zei:
ik dank dat je er geen mis koop er aan zal hebben en ze lijken heel erg op lie nielsen beitels zijn ook erg mooi . gr leroy

Lie Nielsen heeft zijn beitels op de Stanley 750 gebaseerd waar de Stanley Sweetheart ook op gebaseerd is. De Lie Nielsens lijken dus op de Stanleys ;)
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
De nieuwe beiteltjes zijn nu te verkrijgen in NL .
Ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
Heb even cotact gehad en dit is het antwoord .




Beste Rene,

Deze beitels zijn nu inderdaad beschikbaar voor de Nederlandse markt. Je contacteert best je Stanley verdeler zodat deze een bestelling kan plaatsen.

Groeten,

Annelies




Ben benieuwd wat ze kosten
 
D

DervishD

Guest
Morgen maar eens even bij Regts langs en er 1 bestellen. Ben zeer benieuwd wat de kwaliteit zal zijn want ik heb onlangs een nieuwe review over deze beitels gelezen en er zat in ieder geval in de exemplaren die de reviewer had ontvangen heel veel variatie in de vlakheid van de rug van het blad. Sommige waren vrijwel vlak, andere bijna en een paar waren gewoon dramatisch. Je zou denken dat het voor een multinational als Stanley niet moeilijk is om een recht blad te maken?
 
D

DervishD

Guest
Vanmiddag ff bij Regts een bestelling geplaatst voor de beitel van 32 mm. Ik ben echt zeer benieuwd want ik heb nog nooit met een dergelijk type beitel gewerkt.
 
D

DervishD

Guest
Ik heb geen flauw idee wat ze kosten want ze hadden bij Regts alleen maar een Stanley catalogus van 2009 :lol: Als ik een schatting moet doen dan denk ik dat het rond de 35 a 40 euro zal zijn.
 
D

DervishD

Guest
Ik ben vandaag door Regts terug gebeld, zij hebben van Stanley te horen gekregen dat de beitels pas in september in de Benelux verkrijgbaar zullen zijn. Ik vind het te gek voor woorden dat ze de Benelux zolang laten wachten terwijl de beitels in andere landen al lange tijd verkrijgbaar zijn. Als dit is wat ze bij Stanley onder klantvriendelijkheid verstaan dan zoeken ze het maar uit met die dingen, ik hoop dat ze er in stikken. Ik wil graag eens zo'n socket beitel (wat is daar nu een goede Nederlandse vertaling voor?) proberen dus mijn geld gaat naar Lie Nielsen. Ze laten bij Stanley nu wel heel duidelijk weten dat wij totaal niet belangrijk zijn dus mijn geld gaat naar een fabrikant die wel weet hoe het moet.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Dervish, kan je ze niet in Engeland bestellen? Het prijsverschil met LN is aanzienlijk. Persoonlijk zou ik het liefste LN hebben. Erg mooi gereedschap , top kwaliteit.
 
D

DervishD

Guest
rickkoorman zei:
Dervish, kan je ze niet in Engeland bestellen?

Dat zou kunnen maar door de uitermate belabberde instelling van Stanley wil ik ze niet eens meer hebben. Ik zie op de site van Baptist trouwens dat Lie Nielsen niet verder gaat dan 19 mm, de site van Lie Nielsen zelf geeft 25 mm als grootste maat aan. Lekker makkelijk als je over een grotere breedte hout moet weg kappen, zit je met een 25 mm beitel te klooien :lol: Ik denk dat ik het mooi bij Pfeil hou, daar ben ik zeer tevreden over en ze hebben alle maten die ik nodig heb.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Ik snap dit niet , want mij is echt in een mailtje verteld dat deze in april leverbaar zouden zijn door
Annelies Willemse
Brand Category Manager Stanley
Stanley Works Benelux
 
D

DervishD

Guest
Neem nog eens contact met haar op zou ik zeggen want het is dus wel duidelijk dat iemand er een zootje van maakt.
 
D

DervishD

Guest
@ rendew:

Heb je nog contact gehad met die Annelies van Stanley?
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Heb dit bedrijf een mailtje gestuurd http://hobby-centrum.nl/ en gevraagd over de prijs van het setje en de levertijd .

VIndt de prijs wel okay voor 8 beiteltjes ben nu alleen effe platzak ,no pinp ping ,bankroet dus het zit er nu effe niet in .



Beste heer,

Wij hebben de volgende prijs en levertijd doorgekregen.

De Stanley beitel set 16-793 heeft een brutoprijs van € 139,00 excl. btw -10% € 125.10 excl Btw.
Levertijd 3 weken.

Mvrgr

Magazijn Blijdorp
Richard
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.