Beitelhouder voor op mijn werkbank

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Normaal gesproken zwerven mijn beitels all over the place op mijn werkbank, niet echt bevorderlijk. Vandaag driftig bezig geweest met het fabriceren van een soort van houder/kistje voor mijn beitels, met als doel, een einde te maken aan mijn chaotische werkwijze. Had nog genoeg eiken afvalhout die op een nuttige bestemming wachtte. Voor de bodem van het kistje heb ik gekozen voor laminaat. Mijn idee is om op de bodem een lap stof gedrenkt in beschermende olie te leggen, zodat de beitels niet kunnen roesten in mijn onverwarmde werkruimte. Kistje past precies in mijn sleuf van mijn werkbank, dus per ongeluk van de werkbank floepen, zit er niet in. Achteraf heb ik er spijt van, geen zwaluwstaart verbinding te hebben toegepast, dat had het wat meer smoel gegeven, maar goed dat is achteraf praten. Hierbij wat foto’s van mijn zaterdag-project
 

Bijlagen

  • IMG_0438.jpeg
    IMG_0438.jpeg
    70,9 KB · Weergaven: 45
  • IMG_0439.jpeg
    IMG_0439.jpeg
    85,8 KB · Weergaven: 44
  • IMG_0441.jpeg
    IMG_0441.jpeg
    93,7 KB · Weergaven: 45
  • IMG_0445.jpeg
    IMG_0445.jpeg
    78,4 KB · Weergaven: 46
  • IMG_0448.jpeg
    IMG_0448.jpeg
    73,1 KB · Weergaven: 46
  • Leuk
Waarderingen: SunRayes en Wim Kluck

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Even een lapje met zuurvrije vaseline over je beitels, voordat je ze weg zet.
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Even een lapje met zuurvrije vaseline over je beitels, voordat je ze weg zet.
Mijn idee is om de scherpe snede van de beitels constant te laten rusten als ze niet worden gebruikt in een laag stof doordrenkte met olie. Hopelijk is dat "onderhoudsvrij" en hoef je ze niet iedere keer individueel te behandelen? Ik kan het kistje uiteraard volproppen met lompen maar ik denk dat de snede het meest belangrijk is de rest van het metaal zit voor het grootste gedeelte van de tijd "benedendeks". Maar bedankt voor je tip Chevy66
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.