beginners set voor het slijpen van beitels

Martijn.

Actieve deelnemer
15 okt 2014
69
0
Geloof niet dat met de hand slijpen per definitie makkelijker is dan op een machine, vond zelf de hoek vasthouden persoonlijk lastiger dan het leren op de machine, Zelf slijp ik nu wel met de hand omdat ik er een beter resultaat mee krijg. ik heb via http://www.knivesandtools.nl/knives zo'n Naniwa Chosera 400 en 1000 steen, verder zo'n ardense coticule(witte kant is de Coticule de grijsblauwe kant schijnt niets te zijn maar die gebruik ik ook naar tevredenheid) Verder heb ik nog een stel goedkope grovere stenen. Eerst begin ik op de grove stenen als ik echt een chip uit mn snede heb. heb echt een grove die ook heel snel slijt maar ook een goedkope combinatiesteen beetje afhankelijk van hoe groot de schade is. dan doe ik de 400, 1000, verkeerde kant van de coticule en dan de goede kant. als ik alles zorgvuldig gedaan heb kan ik in vrij korte tijd mn armen scheren. stenen vlakken doe ik zelf eigenlijk met de stenen zelf. af en toe de 400 over de 1000 halen en met de Coticule over de 400. verder de goedkope stenen over elkaar. kan me niet voorstellen dat dat beter gaat met een scherpere kleine steen met groeven erin. Voordeel is ook dat je makkelijk messen gutsen en andere dingen met een niet rechte snede kan slijpen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.