Beginner stelt zich voor

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Hoi, mijn naam is Albert (63) helemaal nieuw in de hout bewerking. Ik begin dus bij nul kennis. Ik moet dus een hoop leren. Maar ik hoop in de toekomst jullie te kunnen helpen. ik heb wel wat gereedschap en ik heb een schuurtje waar ik wat kan doen. Ik wil gewoon lekker bezig zijn met hout. Ik weet uit ervaring dat dit altijd begint met de juiste mensen om je heen te verzamelen. Ik heb net mijn eerste werkstuk afgerond. Een vogelhuisje.
 

Bijlagen

  • 030B90AC-C89E-4F73-8D15-95C3F7184505.jpeg
    030B90AC-C89E-4F73-8D15-95C3F7184505.jpeg
    102,4 KB · Weergaven: 27
  • Leuk
Waarderingen: LukeB2530

LukeB2530

Actieve deelnemer
15 jan 2021
107
111
64
Boechout (Prov. Antwerpen)
Welkom Albert.

Ik ben ook (her)begonnen op 62 (dit jaar dus). Sinds september volg ik avondles meubelmakerij (nou ja, dagles door coronatoestanden - 1 dag per week) in Antwerpen. Ik ben nu bezig met het eerste van 4 'blokken' (werkvoorbereiding en machinale houtbewerking). Heb al veel bijgeleerd (en vooral afgeleerd ;)). Ook dit forum is leerrijk (ik post niet veel, maar lees veel :cool:).

Luc
 

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Welkom Albert.

Ik ben ook (her)begonnen op 62 (dit jaar dus). Sinds september volg ik avondles meubelmakerij (nou ja, dagles door coronatoestanden - 1 dag per week) in Antwerpen. Ik ben nu bezig met het eerste van 4 'blokken' (werkvoorbereiding en machinale houtbewerking). Heb al veel bijgeleerd (en vooral afgeleerd ;)). Ook dit forum is leerrijk (ik post niet veel, maar lees veel :cool:).

Luc
Goed om te lezen Luc ik woon in Bergen op Zoom. Wil je mij een link toesturen van je meubelmakerij opleiding in Antwerpen.
Vriendelijke groet
 

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
welkom

goed dat je het zegt
aan de tekening op het huisje dacht ik eerst aan een wintervoorraadopslagplaats voor eekhoorntjes ;)
niet mis als eerste werkstuk

welk gereedschap heb je reeds ?
wat ga je aan de sint vragen ?
welkom

goed dat je het zegt
aan de tekening op het huisje dacht ik eerst aan een wintervoorraadopslagplaats voor eekhoorntjes ;)
niet mis als eerste werkstuk

welk gereedschap heb je reeds ?
wat ga je aan de sint vragen ?
Ik heb een grote handzaag zaag en een kapzaag , een winkel haak , een decoupeer zaag. Vorige week heb ik twee handschaven gekocht. Ik doe het rustig opbouwen maar een kruishout lijkt me zinvol. Nu heb ik bij HBM een zaagtafel gezien en een invalzaag. Ik ben nu al aan het onderzoeken wat wijsheid is om in de toekomst te kopen. Maar het is nog aan de vroege kant.
 

jorisvh

Post veel
Hi Albert,

Ik volg deze cursus bij "ENCORA" Berchem (Centrum voor volwassenenonderwijs). Dit is dus nog geen uurtje rijde vanuit Bergen op Zoom
👍, daar ben ik “alumnus”.
Iets meer dan een uurtje uit Oostduinkerke, maar de enige plek waar je 2d/wk kan doen zodat je op 1 jaar klaar bent.
Als ik het goed heb volgt @Charel09 daar momenteel ook les.
 
  • Leuk
Waarderingen: LukeB2530

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.595
540
Steenbergen, Noord Brabant
Welkom Albert. Houtbewerken is een ontdekkingsreis en ik wens je daarbij heel veel plezier. Ikzelf woon in Steenbergen, da’s niet al te ver weg: dus als je hulp nodig hebt…
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
Welkom. Ik wist niet dat de woningnood voor vogels ook al zo hoog is. In ieder geval wel een leuk project, ik ben wel benieuwd of vogels gevoelig zijn voor andere dieren op de voorgevel van hun huis. Stel nu dat je er een kat op tekent, wordt het huis dan wel of niet gebruikt. Veel plezier met je nieuwe hobby!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.