Als beginnend houtbewerker (ik noem het nog houtrommelaar) ben ik de afgelopen tijd veels te veel bezig geweest met gereedschap kopen en/of restaureren... Dus dat heb ik allemaal opzij gezet en ben weer begonnen met kleine projecten, en gaandeweg technieken leren.
Hieronder een klein overzicht. Het ziet er van dichtbij niet altijd al te best uit. Desalniettemin ben ik er trots op en heb ik genoten van het proces. Elke keer verleg je je kunnen en dat is ontzettend belovend en het smaakt naar meer.
Simpele maar stevige schragen
Eigenlijk onmisbaar als je geen werkbank of workmate heb.

Gereedschapsrek van vurenhout
Eerder genoemde gereedschap moet toch ergens opgeslagen worden. Echter voldoet dit rek al niet meer....

Doosje voor houtsnippers
Ik start het vuur van onze openhaard met houtsnippers en deze snippers bewaar ik in een doosje bij de haard.
Was de eerste keer dat ik zwaluwstaarten heb gemaakt. Hier valt nog veel op te verbeteren! Maar het werkt en het kistje is stevig, das 't belangrijkst.

Dat was het, bedankt voor het kijken.
Hieronder een klein overzicht. Het ziet er van dichtbij niet altijd al te best uit. Desalniettemin ben ik er trots op en heb ik genoten van het proces. Elke keer verleg je je kunnen en dat is ontzettend belovend en het smaakt naar meer.
Simpele maar stevige schragen
Eigenlijk onmisbaar als je geen werkbank of workmate heb.

Gereedschapsrek van vurenhout
Eerder genoemde gereedschap moet toch ergens opgeslagen worden. Echter voldoet dit rek al niet meer....

Doosje voor houtsnippers
Ik start het vuur van onze openhaard met houtsnippers en deze snippers bewaar ik in een doosje bij de haard.
Was de eerste keer dat ik zwaluwstaarten heb gemaakt. Hier valt nog veel op te verbeteren! Maar het werkt en het kistje is stevig, das 't belangrijkst.

Dat was het, bedankt voor het kijken.