Beeldverslag van het maken van een Freestafel.

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Waarom maak je hier een nieuw topic/onderwerp voor als je er al een topic/onderwerp over hebt lopen. En vooral, waarom open je je nieuwe topic/onderwerp weer in het verkeerde forum terwijl je daar in je vorige topic/onderwerp al op gewezen bent? ;) .
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
ik weet het al, de freesmachine moet je aandrijven door armkracht, daarom plaats hij hem onder handgereedschap, want je hand zit vast aan je arm :D
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Sorry dit bedoel ik niet hardleers maar ik heb er niet bij nagedacht bij welk onderwerp ik mijn topic zou zetten.
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
goed laten we stellen een ezel stoot zich niet tweemaal aan de zelfde steen, en hoop dat je ons een goed beeld kan geven van de voordering van de bouw van de freestafel met wat gedetaileerde foto's hoe je bepaalde dingen maak.

hans
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Heb je al ideeen hoe je de fence en het werkblad wil maken?
Dat zijn bij mijn freestafel de twee grote vraagstukken momenteel namelijk.
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Heb de frees binnen.
Heb hem nog niet uitgeprobeerd, maar zal ik morgen zo snel mogelijk doen!

@'okke': Ik ga de fence ongeveer hetzelfde maken als deze man het doet: http://translate.google.nl/translate?js ... l=en&tl=nl
Het tafelinzetstuk ga ik zelf maken (anders kost het me een paar tientjes ;)(en als ik hem zelf maak kost het me niets. De geleiderails die ik ga gebruiken maak ik ook zelf.
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Dat ben ik zelf ook nog aan het uitdenken!

Opties:
1) verven en daarna paar lagen lak.
2) aluminium plaat, wil dit? (is aluminium niet te zacht, te veel krassen)?
3) RVS plaat (word wel duur)
4) Een paar lagen lak erover.

Ik denk dat ik voor optie 1 ga.

Heb de Hitachi bovenfrees even aan gehad, had jammer genoeg niet de goede spanbus (heb van 8 naar 12 mm nodig. Bestel ik zo snel nodig bij Babtist!.


Groeten Rudolf.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Is het niet een idee om HPL te gebruiken? Het is glad, dus het glijdt goed. Ook is het makkelijk aan te brengen en af te werken. Mocht er toch een kras op komen dan kun je het er ook afsteken en opnieuw opplakken.... Bovendien is het er in ontelbare designs, alhoewel dat minder belangrijk is.
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Ik heb er eens goed over nagedacht.
Ik denk dat ik voor de RVS plaat ga.

Groeten Rudolf.
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Ik ben met Reanult eens.
Hpl is makkelijker goedkoper en makelijk te vervangen.

RVS duur in aanschaf,
Bij beschadigen moet je deze goed schuren omdat je anders krassen krijgt in je werkstuk.
En het geeft af.
Je blijft de plaat poetsen zodat hij niet afgeeft aan het hout.
Je krijgt een vieze bruine kleur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.