Beeldhouwer (Fred) stelt zich ook even voor

beeldhouwer

Actieve deelnemer
Misschien een beetje raar om me nu voor te stellen, want volgens mijn lidmaatschap ben ik al jaren lid.
Dat klopt, want ik ben hier lang geleden al terecht gekomen, maar dat was eigenlijk nog voordat ik echt met hout bezig was, maar eigenlijk meer met steen.
Tussen 2 banen door begon ik een beeldje (of iets wat er op leek) te maken van een stuk gasbeton (waar je muurtjes van metselt) en omdat dat naar meer smaakte, maakte ik er nog een paar.
Toen kreeg ik de tip om eens te kijken naar speksteen en ook daar deed ik wat mee, net als met albast en daarna Belgisch Hardsteen.
Met slijptol en aggregaat, ergens in de buitenlucht.
Die hobby kwam een beetje in de vergetelheid doordat dit te veel tijd kostte (je gaat niet voor een uurtje even met al je spullen naar buiten) en vooral door het vrijwilligerswerk wat ik ging doen.
Inmiddels zijn we een jaar of wat verder en het vrijwilligerswerk doe ik nog steeds en het werken met de handen roept nog steeds.
Dus besloot ik een paar maanden geleden om mijn hobby bij het vrijwilligerswerk te betrekken.
Ik ben begonnen met iets te maken van hout, voor de verkoop (geen idee of jullie Izzy Swan kennen, maar door zijn 50dollarworkshop ben ik geïnspireerd) en de opbrengst daarvan gaat dus naar het goede doel, nadat ik er wat van afgehaald heb voor aanschaf van nieuw materiaal voor nieuwe opdrachten.
Om die kosten zo laag mogelijk en de fondsen dus zo hoog mogelijk te houden, probeer ik zoveel mogelijk spullen te gebruiken die we toch al hebben of gratis aan kunnen komen en dat lukt tot nu toe goed (afgezien van lijm/spijkers/schroeven)
Na mijn eerste maaksel, was het de bedoeling om een willekeurig tweede maaksel te maken voor de verkoop, maar toen begonnen familie en vrienden juist wensen te uiten, en daar luisteren we uiteraard naar dus zodoende maakte ik bijvoorbeeld een trapje voor een oude hond, zodat die nog op de bank kon komen, maar ook een paar doosjes om thee in te bewaren en een hondenmand.
Erg leuk, op mijn gewone werk ben ik vooral geestelijk bezig, erg lekker om privé dan juist met de handen bezig te zijn (hoewel ook daarin veel creatief denkwerk gaat zitten).
En dat ben ik dus in een notedop,
hopelijk hier weer vaker te vinden.
groetjes,
Beeldhouwer/fred.
 
P

Pel

Guest
Druk met vrijwilligerswerk het geeft wel voldoening, ik hoop in de toekomst wat foto's van je werk te zien?

Groet Pel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.