Mooi spul! Denk dat het een zeer goede zaak is dat we met z’n allen veel en veel bewuster omgaan met alle spullen om ons heen. Ik probeer mensen bij het weggooien van hout vaak te wijzen op het feit dat zoiets er jaren over doet om te groeien en als balk te dienen en dat het er wel heel erg slecht aan toe moet zijn wil je het weggooien. Idem voor die oude machines, waarschijnlijk nog prima op te knappen en te gebruiken.
Vertel dat mijn vrouw maar eens ,haha
Maar je hebt gelijk
Ik neem alleen soms iets te veel mee wat ik denk nog te kunnen gebruiken
Ik heb nu een oude open boerenschuur bij ons paardje die ik mag gebruiken als de boel netjes blijft
Want probleem is vaak de ruimte om alles te bewaren (en een vrouw die het snapt)
Ruimte heb ik bij huis genoeg ,maar alles in het zicht is ook niet alles
We moesten het garage bedrijf van mijn zwager slopen met een groot weiland met ruim 100 bankirai palen van 130 cm en 10 cm
Waren wel 20 jaar oud maar nog super goed ,even terug schaven naar 8 cm en wat olie en ons paardje stond in een mooi weiland
Paar honderd meter eiken planken ook geschaafd en setje messen armer toch ruim 200 mtr over gehouden om straks stal en zadelkamer voor elkaar te maken.
Achter het huis een hele grote douglas terras ook setje messen gekost ,maar onze oudste mooie veranda met houten vloer erin.
In huis lag een eiken parketvloer van 80 m2 ,die ligt nu als dag op onze veranda met de mooie kant naar beneden ( al verkeek ik me er wel op hoe hard dit gaat werken uit een kurkdroog huis)
In de kachel kan altijd nog
Heb nu een bedrijfje wat mij steeds belt als ze pallets binnen krijgen van tussen de 2,5 tot 3,5 mtr
Hele goede kwaliteit hout soms en vaak minimaal 3 cm dikke planken
Even demonteren en van 1 pallet maak ik 2 bezembakken voor het springen van onze jongste
Veel van haar vriendinnen hebben er al 1 in de bak staan
En het mindere hout is goed voor de kachel vaak