Bankirai vloer in mijn cabin

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
470
660
47
Breda
Ik kan een mooi partijtje lange Bankirai planken van 13,5cm breed, 2cm dik voor een interessante prijs krijgen. (€ 12,50 m2)
Deze zou ik als vloer planken willen gebruiken in mijn cabin.
De cabin is goed geïsoleerd met 10cm dikke PIR platen rondom, inclusief dak en vloer.

De planken hebben altijd binnen gelegen en zijn als vloer gebruikt. Maar wel gemonteerd met een opening er tussen. (zie plaatje hieronder.)
De cabin zal toch wel behoorlijke temperatuur en vochtigheid wisselingen kennen.

Mijn idee was om de planken strak tegen elkaar op de vloer te leggen met om de zoveel cm een nagel erdoorheen.

Goed idee of niet? :unsure:

1612949736491.png
 

olivier_a

Actieve deelnemer
20 jun 2017
166
58
Brussel
Slecht idee lijkt me. Zoals je kan zien op de foto zijn de naden nu al niet gelijk, als je die tegen elkaar zou leggen dan komen bij schommeling in luchtvochtigheid de planken omhoog. Een nagel hier en daar houdt dat niet tegen. Wij hebben een schutting in de tuin uit Bankirai (goede kwaliteit) en dat werkt nogal. Ik vind het geen stabiele houtsoort.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Mosseltje

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.224
1.985
Klein-Brabant, Vlaanderen
of er in massief hout alternatieven zijn, betwijfel ik
banGkirai werkt 3%
dat komt overeen met het meeste massieve hout
dat moet kunnen bewegen
je zou het met tand & groef in mekaar kunnen zetten om geen spleten te hebben
voor een werkvloer zijn platen meer aangewezen
kan je de bangkirai aan een mooi prijsje binnen halen, doe het dan & gebruik die voor buiten

 
  • Leuk
Waarderingen: Mosseltje

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
470
660
47
Breda
De vloer van mijn cabin heeft nu van die underlayment platen en ik zoek nog iets leuks voor erop.
We gaan er een jaar op leven en dan wordt het een soort van logeerkamer.
Van mijn vriendin mag het niet duurder worden dan nieuw (goedkoop) laminaat. :rolleyes: :giggle:

Voor die bangkirai vragen ze €2.500: 200m2 vloer
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.224
1.985
Klein-Brabant, Vlaanderen
Van mijn vriendin mag het niet duurder worden dan nieuw (goedkoop) laminaat.
ivm prijs
had dat verkeerd gelezen
dacht dat je hok 12,5 m² was
maar het is de prijs die 12,5 € / m² is
als dat duurder dan goedkoop laminaat is, dan eindigt dit draadje hier
vermits het een logeerkamer wordt, mag het inderdaad meer aantrekkelijk afgewerkt worden
zelf zou ik voor massief gaan
op die 13,5 cm breedte kan je gerust een tand trekken + een groef met een lange onderlip
daardoor kan je de planken blind bevestigen (ik zou ze schroeven)
12,5 € / m² is een koopje
maar als je in één keer 200 m² moet kopen . . .
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
470
660
47
Breda
De cabin is zo'n 26m2 groot. Onderverdeeld in woonkamer/keuken en een slaapkamer.
Massief hout heeft mijn voorkeur ook.
Maar bangkirai is ook nog niet eens zo mooi af te werken.
Ik wacht wel op een partijtje Padoek van 10 euro de meter. :D
 
  • Haha
Waarderingen: The Boktor

olivier_a

Actieve deelnemer
20 jun 2017
166
58
Brussel
Padoek is knalrood, buiten vergrijst dat snel en mooi, maar binnen met olie of lak afwerking en mogelijk niet overal evenveel lichtinval, vraag ik me af hoe dat er gaat uitzien. Als je naar padoek parket zoekt ziet het er nogthans allemaal mooi egaal uit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.