Bandschuurmachine

meubelatelier

Nieuw lid
23 feb 2010
1
0
Hallo daar,

Ben opzoek naar een degelijke bandschuurmachine. Nu heb ik ervaring met een Hitachi, maar mijn voorkeur gaat uit naar een Festool. Nu is een Festool een behoorlijke investering, die ik graag wil doen, maar dan moet de machine het wel waard zijn. Maar misschien kan iemand mij overtuigen voor een ander merk.

Wie kan mij adviseren?
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
Ik werk al jaren met veel plezier met het zwaarste type 9402 Makita ( €330.- )schuurmachine. Qua vermogen en bandbreedte ongeveer te vergelijken met de BS 105 van Festo( € 570.-).Een zware 2-toerige schuurmachine die gemakkelijk is te hanteren,zelfs met een hand.Laag toerental voor grote afname en hoger toerental voor fijne afwerking. Zeer geringe stofontwikkeling dankzij efficiënte afvoer naar stofzak. Ik gebruik hem vaak als stationaire machine zowel op de kop als in zijligging trillingsvrij :!: .
Succes met je keuze. ;)


m.v.g. Geurt


-------------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer---------------
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Ik heb ook al jaren tot grote tevredenheid zo'n makita 9402. Het is een krachtige goed hanteerbare machine en er zijn maar weinig dingen die ik maak waar hem niet bij gebruik. Niet te missen dus. Zeker voor het afvlakken van grote panelen is hij erg handig en neemt met grove schuurband flink af. Als deze het zou begeven zou ik direct weer zo'n zelfde kopen.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl