Bandschuurmachine Holzher

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.035
374
Alphen aan den Rijn
Een aantal maanden geleden een Holzher bandschuurmachine gekocht , met een aantal extra schuurbanden .
Het is het type wat later door Festool is nagemaakt .
Alleen deze schuurbanden scheuren snel kapot . Kan dat door de leeftijd komen ?

Groeten Willem
IMG_6229.jpeg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.217
2.643
Scheurt de band of laat de lijmnaad los? Als de lijmnaad los laat is dat vaak omdat de banden oud zijn. Ik gebruik dat schuurpapier dan op een schuurblok om bijvoorbeeld kanten te breken.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.035
374
Alphen aan den Rijn
Hij scheurt niet op de lijmnaad , maar op het gewone vlak .
Na een paar minuten schuren scheurt deze kapot , kan ook geen scherpe bramen of zo vinden .
Misschien de leeftijd in combinatie met warmteontwikkeling .
Voordat ik nieuwe schuurbanden ga kopen .
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.757
2.604
Gaanderen
Het type is niet nagemaakt door Festool. Ze hebben op de holzher machine festool geplakt. Toen ik festool verkocht heb ik festool onderdelen op holzher geplaast.
Ik zou het bij de sporing zoeken maar een paar banden kosten je de kop niet. Ik had hier nog wat oude banden liggen die ik na 12 jaar wilde gebruiken nou daar liet de lijmnaad na enkele seconden los.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.035
374
Alphen aan den Rijn
Deze heeft geen toerenregelaar , dan toch maar een paar nieuwe schuurbanden kopen en kijken hoe dat gaat .
De banden lopen er niet af , zou goed moeten zijn .
Uiterlijk dezelfde maar binnen weet ik niet . Volgens mij was Holzher ook de eerste met een cirkelzaag met liniaal .
Volgende week verder proberen , morgen geen tijd .
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.797
752
Enschede, Twente
Het kan ook zijn dat de grafiet-steunplaat aan vervanging toe is. Die zorgt ervoor dat de band met zo min mogelijk weerstand over het contactvlak loopt. Als onderdeel te verkrijgen via Festool met een artikelnummer dat je in hun online onderdelen-catalogus kunt vinden (Ekat) en ook bij Klium, geloof ik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.