Bam&Dice omzetten naar arduino uno

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
304
17
vlaams brabant
Goede middag ,
een vraagje voor de techneuten alhier. Ik bezit een cnc machine die aangestuurd wordt door een B&D systeem. Graag had ik met Estlcam gewerkt hierop, maar mijn B&D ding heeft geen USB aansluiting. De aansturing wordt gedaan dmv een memorycard. Dit vind ik nogal ongemakkelijk.
De man ( AK creations- Andreas Klassen ) die deze cnc machine heeft ontworpen en gedeeld via opensource heeft zijn Bam&Dice hiervoor ook omgebouwd naar een arduino uno. Nu heeft deze man mij foto's ed gegeven hoe hij dit gedaan heeft, maar dit blijft voor mij onbegonnen werk. Is er iemand die dit voor mij zou kunnen ombouwen en/of aanpassen zodat ik mijn laptop via USB kan aansluiten op de cnc machine ? Indien gewenst kan ik foto's doormailen om zo een beter zicht te hebben op de situatie .
Dank bij voorbaat
grtz
stef

Bijlagen

• IMG20250216141502 (1).jpg
    IMG20250216141502 (1).jpg
    83,4 KB · Weergaven: 12
  • IMG20250216140726 (1).jpg
    IMG20250216140726 (1).jpg
    49,5 KB · Weergaven: 11
  • IMG20250216140732.jpg
    IMG20250216140732.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 11

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.166
442
Even googlelen leert bij dat Bam&Dice arduino is. Specifiek Arduino Mega. Je probleem zit hem niet in Arduino, maar in het versturen van bestanden van je PC naar de Arduino. Ik vermoed dat hij de Arduino Uno toevoegt voor de communicatie tussen de PC en de Arduino Mega. Ik denk dat je toch wel wat Arduino kennis nodig hebt. Voor mijn 3D-printer gebruik ik ook een geheugenkaartje en dat werkt voor mij prima.

Wil je dit doen, moet je ook gaan knutselen aan de software van de Bam&Dice/Arduino Mega. Mijn mening is dat dit leuk als als hobbieprojectje, maar dat je er anders niet aan moet beginnen. De kans dat je straks niets meer hebt is anders heel groot. Tenzij er iemand is die dit eerder gedaan heeft en weet wat hij doet.

Andere optie zou kunnen zijn een Ender V3 wifi oplossing. Ook een Ender V3 werkt met een Mega bordje. Maar het blijft knutselen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.