balken omtimmeren.

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.053
283
Het probleem nu is vooral de lengte, in combinatie met de gewenste hoogte.
inderdaad, combinatie hoog en dun is lastig, volgens mij ontkom je er niet .
aan om flink dunner te moeten schaven.
Dit zijn de dunste die ik vind, en voor jou waarschijnlijk ook te ver weg.

Bijlagen

• IMG_0706.png
    IMG_0706.png
    234,5 KB · Weergaven: 19
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.177
3.631
Van die planken de helft weg schaven is te doen. Ze zijn alleen 1,5 meter te lang. Bij 10 planken gaat er dan 15 meter hout bij het kachelhout.

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
301
107
Je kan toch een sls van 38 x 235 in 3-en zagen? Of een 70 x 245 in 5-en of 4-en.
Underlayment van 9mm er in verstek omheen zetten kan ook nog, heeft ook een vuren uitstraling maar is niet lang genoeg, en sowieso niet wat je wilt denk ik.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.177
3.631
Over het algemeen zit bij balken het halve hart van de boom er in. Dat is prima voor constructies, maar niet voor het maken van dunne paneeltjes. En ik heb een hekel aan 35 meter met de hand schulpen.

Sparrows

Actieve deelnemer
5 jul 2024
127
88
Den Haag
Ik zie 2 opties: Douglas van 4 meter dan gooi je behalve je schaafsel nog maar 10x50cm van je aanschaf weg, anders een zagerij bellen; kandidaat zou "Paul's houtzagerij" kunnen zijn. Geen ervaring of connectie mee maar het ziet er op de website goed uit. Hij maakt evt planken op iedere gewenste maat, heb je misschien ook het minste verlies: https://www.paulshoutzagerij.nl/prijzen-en-producten/balken-palen-en-planken/

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
400
85
Oss
Ik zie 2 opties: Douglas van 4 meter dan gooi je behalve je schaafsel nog maar 10x50cm van je aanschaf weg, anders een zagerij bellen; kandidaat zou "Paul's houtzagerij" kunnen zijn. Geen ervaring of connectie mee maar het ziet er op de website goed uit. Hij maakt evt planken op iedere gewenste maat, heb je misschien ook het minste verlies: https://www.paulshoutzagerij.nl/prijzen-en-producten/balken-palen-en-planken/

Optie 3 een meubelpaneel.
Die zijn er in dunner of dikkere dikte. Of plaat gefineerd

Optie 4 soort laminaat of planken tbv vloer

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.177
3.631
Paul lijk niet echt in de buurt van utrecht te zitten. Maar ik ga even kijken wat ze bij de zaagmolen om de hoek hebben. Meestal loofhout volgens mij, maar vragen kan altijd. Dan hoef ik ook weinig hout weg te schaven.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.