balk>tv meubel

W vd G

Actieve deelnemer
2 apr 2020
28
16
In het kader opruimen én van de nood een deugd maken heb ik dit weekend een dikke vurenhouten balk van 69x169 aan stukken gezaagd en er een tv meubeltje van gemaakt:
1711358184070.png
eerst de randjes er vanaf.
1711358198609.png
aan stroken gezaagd
1711358223273.png
mooi grote afronding aan de zijkant
1711358252669.png
en hup in elkaar met het spul, en hieronder het eindresultaat, niet op de kabels letten
1711358271981.png
 

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Mooi gemaakt van zo'n "saaie" vuren balk. Komt dat hout allemaal uit die ene balk?
Als ik even een andere vraag mag stellen. Jouw schuur lijkt niet geïsoleerd, heb je geen last van roest op jouw gereedschappen? En gaat het hout erg werken als je het vervolgens binnen zet? (Ik vraag het omdat ik nu nog op een zolderkamertje klus, maar mogelijk binnenkort een niet geïsoleerde als mogelijkheid heb).
 

W vd G

Actieve deelnemer
2 apr 2020
28
16
Mooi gemaakt van zo'n "saaie" vuren balk. Komt dat hout allemaal uit die ene balk?
Als ik even een andere vraag mag stellen. Jouw schuur lijkt niet geïsoleerd, heb je geen last van roest op jouw gereedschappen? En gaat het hout erg werken als je het vervolgens binnen zet? (Ik vraag het omdat ik nu nog op een zolderkamertje klus, maar mogelijk binnenkort een niet geïsoleerde als mogelijkheid heb).
Dank! er moest nog 1 ander reststukje aan geloven om op het laatste moment nog een extra latje toe te voegen, maar voor de rest is alles uit 1 balk van 3m lang.

wat betreft die schuur, dat klopt! is een ongeisoleerde paardenstal, met als extra optie vocht wat in de achterwand trekt van buitenaf, en kieren en uitsparingen waar de wind vrolijk doorheen waait. Alles wat kan roesten wordt voorzien van WD40 of paste wax. De zaagtafel wordt afgedekt met een zeil als ik niet aan het werk ben daar. Wat wel afzien is is dat sommige houtsoorten bijna meteen schimmel aantrekken, zoals radiata multiplex en berkenplex. maar nu de lente er weer aan komt gaat dat vast ook weer beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Trip

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.