bakirai olie op kastanje

ert82

Actieve deelnemer
3 mei 2014
45
0
Hoi, weet iemand of bankirai olie ook op kastanje te gebruiken is? Ik heb 2 tuinstoelen van kastanje gemaakt en nog een bijna olle pot bankirai-olie voor tuinmeubels staan, zou perfect zijn om die te kunnen gebruiken maar ik kan nergens vinden of dit geschikt is voor loofhout. Er staan verder ook geen ingredienten oid op de pot.. Iemand een idee?
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.243
656
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Je bedoelt waarschijnlijk tamme kastanje?

Als je de stoelen net gemaakt hebt, dan heb je vast nog een reststukje van dat hout over, toch? Ik kan nergens vinden wat voor olie er precies inzit, maar ik verwacht eigenlijk niets bijzonders, volgens mij moet het gewoon kunnen.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.846
901
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Waarschijnlijk lijnolie met extra biociden, om schimmelvorming tegen te gaan - bankirai wordt immers veel buiten in weer en wind gebruikt. De basissamenstelling van al die tuin- en meubeloliën is redelijk identiek - het grootste verschil vind je tussen de oplosmiddelgedragen producten en de (altijd inferieure) watergedragen producten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.