Bak voor mijn japanse beitels

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.659
708
Antwerpen
om mijn beitels beter bij de hand te hebben en ze niet te laten rondslingeren op mijn workbench (met het gevaar dat ze van de tafel vallen) heb ik van 2 afvalstukjes (peer en padoek) een magnetische houder gemaakt. Aan de onderkant zit een T-track, 2 x M6 bout met rondhout zodanig dat ik de houder overal op de tafel kan zetten, ook schuin
IMG_2905.jpgIMG_2906.jpg
 
Hoi Charel.

Mooie opberg bak en ik vind hem al rijkelijk gevuld :p.
Ik ben ook nog steeds zoekende naar de beste manier van opbergen in combinatie met de mogelijkheid om ze voor het gebruik gemakkelijk binnen handbereik te hebben.
Ik zit ook te denken aan een kist of molen, ben daar nog niet helemaal uit. Ook zou mogelijk iets met magneten of magneet strip handig zijn .

Groet Edwin
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.769
984
Omgeving Eindhoven
Die laatste steun is inderdaad handig, kan je je beitels gewoon inzetten op je werktafel. Ik begrijp alleen de functie van het t-track niet helemaal? Kan je 'm daarmee vastzetten met bouten vanonder door de gaten in je werkbank?

Ik ben ook nog steeds zoekende naar de beste manier van opbergen in combinatie met de mogelijkheid om ze voor het gebruik gemakkelijk binnen handbereik te hebben.
Ik heb een gereedschapskistje waar mijn beitels (maar ook de kleine schaafjes) in zitten, gemaakt op de cursus.
IMG_1605.jpg

IMG_1606.jpg

IMG_1609.jpg
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.659
708
Antwerpen
Die laatste steun is inderdaad handig, kan je je beitels gewoon inzetten op je werktafel. Ik begrijp alleen de functie van het t-track niet helemaal? Kan je 'm daarmee vastzetten met bouten vanonder door de gaten in je werkbank?
in de t-track schuiven 2 M6 bouten waarin ik rondhout heb gedraaid en daardoor kan ik de houder in bijna elke doghole combinatie vd werktafel zetten: evenwijdig, haaks, diagonaal (en om een of andere reden staan op mijn Sjöberg niet alle dogholes op dezelfde afstand)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.