Badkamermeubel

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
358
19
Zuid-holland
Davee,
Waarom geen veren infrezen heb ik gedaan bij een tafelblad zie foto.
En je kan ze zelf maken van afval hout

Succes
SimonIMG_5802.jpg
 

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Davee,

Die houtverbreding kan gewoon zonder domino's als je een hand schaaf gebruikt of vlakbank natuurlijk en even met een blokhaak kijken of het echt haaks is. Als je de vlakbank gebruikt even streepjes zetten op de kanten welke onderaan tegen de geleider komen zodat als daar toch een afwijking in zit deze zichzelf opheft. Dan proefopstelling kijken of alles sluit en lijmen maar. Als die lijmnaad gewoon goed aansluit dan is dat sterker dan het hout zelf met de huidige lijmen. Gewoon secuur werken dan heb je gewoon een perfecte gesloten lijmnaad.

Woodchip, thanks voor je reactie. Omdat ikzelf geen vlakbank heb en de planken niet op een zaagtafel zaag neem ik toch maar genoegen met een net geen perfecte aansluiting. Door nog beter op te letten en super secuur te zagen is het me verder goed gelukt vind ikzelf! de planken sluiten best mooi aan ten opzichte van het eerste paneel (met die close-up foto's). Aldoende leert men :)

Davee,
Waarom geen veren infrezen heb ik gedaan bij een tafelblad zie foto.
En je kan ze zelf maken van afval hout

Succes
Simon


Simon, waarom ik geen veren infrees en zelf de veren maken? Simpel antwoord: Ik heb niets voor niets een domino gekocht :cool: Maar met jou oplossing kan het natuurlijk ook. Ik zou het zelfs ook zonder verbinding, dus gewoon koud op elkaar, kunnen verlijmen. Maar ik heb daar niet super veel ervaring mee dus gebruik voor de zekerheid evengoed een verbinding! Bedankt voor je reactie!


Leuk dat er reacties komen, zo krijg je toch wat waardering van je werk (naast de vrouw die het gewelding vindt en uiteindelijk familie/vrienden enz..) :D
 

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Het wordt weer eens tijd voor een update!!! Hierbij de foto's van het meubel met lades en met de wasbak erop. Komende week de gaten/noesten vullen en dan alles afwerken met de Osmo hardwax-olie (mat).

P1050631.jpg

P1050633.jpg

P1050635.jpg

En in de tussentijd (moet nu ff wachten op de vuller...) een partij lijmtangen gekocht via marktplaats (30 stuks) vol met cement en roest. Zo nu en dan schoonmaken!! in het midden ligt de eerste schone klaar voor gebruik!
P1050637.jpg
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Dat meubel ziet er erg goed uit, soms is eenvoud de sleutel van succes.
Vind het hout ook heel mooi, dus mijn mening is wat gebiased
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.