Badkamermeubel (advies)

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Vandaag even het hout uitgezocht en laten bezorgen (15 lengten van 3 meter).
Morgen even een selectie maken welke er voor het meubel gebruikt gaan worden en welke voor de badombouw.
Hopelijk ben ik dan nog even kinderloos en kan ik nog even wat zagen :)
En ja garage moet ook opgeruimd worden voordat ik ga beginnen :)

image.jpgimage.jpg
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Triplex 6 of 9mm, hangt er van af wat er in de lade moet.
Waarom moet je de bodem afneembaar maken.

Even een spraakverwarring mijnerzijds.
Onder "afneembaar" verstond ik demonteerbaar, en dus niet met een sopje de boel schoonmaken.

Er is voor bodems ook een soort triplex/multiplex verkrijgbaar met een soort kunststof erop. (zgn. anti-slipbodem 10mm dik)
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Ja dat bedoelde ik.... ik ga even op zoek.
Leuke spraakverwarring inderdaad, niet aan gedacht :)

Morgen heb ik een paar uurtjes om de zaagtafel naar buiten te brengen en wat te gaan zagen
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Vandaag even twee uurtjes bezig geweest met het badombouw, dit om eerst even weer warm te draaien voordat ik met het fijne werk aan de slag ga.

image.jpgimage.jpg

Morgen komt de hardwaxolie van osmo binnen en dan kan ik mooi eerst de scherpe randjes eraf schaven en daarna alles lekker inolieen.
Aangezien het lekker weer is heb ik vrijdag een daggie vrij genomen om alles lekker in de tuin te zagen :cool:
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Vandaag heeft mijn vriendin mooi even al het hout even voorzien van een laagje olie (alle achterkantjes)
En vanavond heb ik de voorkant voorzien van een laagje :)

Zie hier het resultaat (dit is de witte hardwaxolie van osmo en hierna komt er nog een mat laagje overheen):
photo.jpg
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Morgen nog even laatste keer opschuren en laatste laklaak eroverheen.
Daarna kunnen de slotbouten erin (m12, voor de sier)

2.jpg
1.jpg
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Na een paar dagen hier en daar wat uurtjes meegepakt te hebben zie hier het resultaat.
Rechtsbovenin moet nog even door de vandiktebank heen omdat deze van 20mm naar 15mm terug moet.
Helaas heb ik niet zo'n machine dus dat moet even wachten tot het weekend.

1175572_10151925198117009_1666887714_n.jpg

1233960_10151925198092009_1632164802_n.jpg
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Na een paar maanden vrij weinig te hebben gedaan (2 kleine kindertjes, feestdagen, ziekte etc) hebben we een afspraak gemaakt met de kitter.
De kitter kon fijn weer naar huis zonder maar iets gedaan te hebben.
Kit hecht natuurlijk niet op osmo dus ik kon alles weer fijn gaan schuren :-(
Goed, wijze les weer voor de toekomst.

Na een schuurbeurt een laagje colorwash en daarna twee keer afgelakt (alles met Skylt).
Wat een topprodukt! Ik kwam erachter dat onze stucadoor het ook op onze muren (betonstuck) heeft aangebracht.

Inmiddels heb ik vandaag weer hout gehaald voor de lades. Deze wil ik in massief eiken maken icm Blum movento ladegeleiders (greeploos)
Op marktplaats heb ik een lamellofrees gekocht die maar 1 keer gebruikt is geweest.
Wat een genot om zo alles te kunnen verlijmen (had ik dat maar eerder gedaan).

Hier wat foto's van het gelakte hout (kitter komt over twee weken, eerst moet alles uitharden)
photo 1.jpg
photo 2.jpg
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Dat ziet er netjes uit! Gaat een mooie badkamer worden als die eenmaal af is.

Zie ik het nu alleen goed en staat het bad gedeeltelijk voor de lade?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Dat ziet er fraai uit! Wij moeten binnenkort ook een badkamer inrichten en dit is wel weer inspiratie. Dat Skylt is mooi spul, wij hebben de titanium versie net op de vloer gezet.

jaap
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
En we zijn weer een stukje verder :)
Imiddels ook het rechteronder frontje afgekort en ik heb nu alle knoesten gevuld met guppa.
Morgen en overmorgen whitewassen en aflakken met Skylt :)

photo.jpg
 

WouterH

Actieve deelnemer
9 dec 2009
56
1
Dat ziet er mooi uit! Zelf ben ik ook met een wastafelmeubel bezig, geheel van eiken. Ik twijfel nog over de afwerking. Kan die Skylt lak gewoon ocer een (ingetrokken/droge) olielaag heen? Is de hechting dan ok?

Groet,
Wouter
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.