Ik ga binnenkort een rechte buitentrap maken.
De hoogte is ongeveer 2.20 meter, de trap inclusief wangen wordt ongeveer 90 cm breed.
traphoek ongeveer 45 graden. De optrede is ongeveer 20 cm
Het hout voor de trapwangen en de treden is 19 cm breed, 4.5 cm diep
de treden ga ik infrezen in de trapwangen.
Nu heb ik een paar vragen, graag jullie advies:
Ik denk er aan om hiervoor Azobé gebruiken.
1. Hebben jullie ervaring in het gebruik van Azobe voor buitentrappen.
2. Is Azobe voor dit doel geschikt in jullie ogen
3. De afstand tussen de traptrede, het ingefreesde deel en de trapwang is slechts 1.2 cm, met andere woorden, de inkeping die ik infrees is slechts 1.2 cm van de rand van de trapwang. Ik vind dat erg weinig. Eigenlijk is de trapwang niet breed genoeg (maar 19 cm), maar dat kan ik niet aanpassen.
4. Om de afstand tussen de inkeping en de trapwand te vergroten, denk ik er over om 3 cm minder uit te frezen, en uit de traptreden aan alle 4 kanten een hoek uit te zagen, ongeveer 1.5 cm, zie ook de foto. graag jullie feedback of dit een goed idee is, wel een hoop werk trouwens, maar dat maakt me niet uit.
Ik ben benieuwd
Joep

De hoogte is ongeveer 2.20 meter, de trap inclusief wangen wordt ongeveer 90 cm breed.
traphoek ongeveer 45 graden. De optrede is ongeveer 20 cm
Het hout voor de trapwangen en de treden is 19 cm breed, 4.5 cm diep
de treden ga ik infrezen in de trapwangen.
Nu heb ik een paar vragen, graag jullie advies:
Ik denk er aan om hiervoor Azobé gebruiken.
1. Hebben jullie ervaring in het gebruik van Azobe voor buitentrappen.
2. Is Azobe voor dit doel geschikt in jullie ogen
3. De afstand tussen de traptrede, het ingefreesde deel en de trapwang is slechts 1.2 cm, met andere woorden, de inkeping die ik infrees is slechts 1.2 cm van de rand van de trapwang. Ik vind dat erg weinig. Eigenlijk is de trapwang niet breed genoeg (maar 19 cm), maar dat kan ik niet aanpassen.
4. Om de afstand tussen de inkeping en de trapwand te vergroten, denk ik er over om 3 cm minder uit te frezen, en uit de traptreden aan alle 4 kanten een hoek uit te zagen, ongeveer 1.5 cm, zie ook de foto. graag jullie feedback of dit een goed idee is, wel een hoop werk trouwens, maar dat maakt me niet uit.
Ik ben benieuwd
Joep