Audio meubel

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Heel erg mooi; waren die luidsprekers van achteren dicht, of moest je bij de constructie nog rekening houden met de effecten van het 'opsluiten' van de speakers en hoe heb je dat gedaan?
Puik werk,

Hans
 

Morinijan

Actieve deelnemer
29 aug 2011
43
4
@Rudolf: Ik heb het hout zelf geschaafd en op dikte gemaakt en verlijmd. Helaas is het niet mijn werkplaats. Ik heb het vlakken, op dikte maken en verlijmen bij de Stadswerkplaats in Groningen gedaan. De ovale zijkanten heb ik wel thuis in mijn eigen werkplaats gemaakt.

@Hans: Ik heb een paar boekenplank luidsprekers gekocht. In de ovale zijkanten zitten 3 ribben waar ik de latjes heb opgelijmd (zoals ze kano's maken). In de ribben heb ik vierkanten gaten gemaakt voor de luidsprekers en hier de luidsprekers ingeschoven. Daarna een iepen "plank" ervoor gemaakt. In de luidsprekers zelf zit een gat en er is ruimte tussen de achterkant van de luidspreker en achterkant van de kast (binnenin).
Echt zelf luidsprekers maken zag ik niet zitten omdat dit toch echt een vak apart is.

Op mijn webalbum (https://picasaweb.google.com/109858222094222375857/TVAudioMeubel?authkey=Gv1sRgCPHIh4GWp_XbxAE)
heb ik meer foto's staan hoe ik het meubel gemaakt heb.
 
Laatst bewerkt:

patrickbendijk

Nieuw lid
16 mei 2012
16
0
Zwolle
Leuk ontwerp, en handig om een voorbeeld te zien hoe je de rondingen hebt gemaakt. Zit er nog een logica tussen breedte van de latjes versus straal van de ronding? OF is dat schaal 1 op het gevoel ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.