As-blokkeerknop bovenfrees blokkeert niet

scOOb

Actieve deelnemer
16 jan 2010
81
13
Kiewit
Toen ik destijds de Bosch POF1400ACE bovenfrees kocht voelde ik precies al dat het een foute keuze was.
Eigenlijk van dat ding nooit echt plezier gehad. Nu echter is de as-blokkeer-knop ‘stuk’ als ik het zo kan noemen. Het is te zeggen : ik krijg de frees niet meer los. En neen, ik heb ze echt niet zo heel vast gezet. Maar de knop is wel in te drukken om de as te blokkeren maar noch met de vinger nog met een schroevendraaier beneden te houden als je de frees wil losdraaien. Dus eigenlijk blokkeert ie niet meer.
Nog iemand die ervaring al gehad ? Oplossingen ? Kwestie van onderhoud ? Of gewoon klereding wegflikkeren en voor een andere gaan ?

Gr,
scOOb
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
228
53
Grönnen
Ik heb 2 stuks van deze machine, dit probleem herken ik niet.
Wel is het zo dat ze nmi te lomp zijn voor werk uit de hand, daar heb ik een festo voor.
Voor een freestafeltje zeer bruikbaar :

Dit is allemaal geen antwoord op je vraag, ik zal even langs mijn machine lopen om te zien of ik nog iets kan verzinnen.
 

scOOb

Actieve deelnemer
16 jan 2010
81
13
Kiewit
Ik heb 2 stuks van deze machine, dit probleem herken ik niet.
Wel is het zo dat ze nmi te lomp zijn voor werk uit de hand, daar heb ik een festo voor.

Ok … hebt me reden genoeg gegeven om een andere te kopen :p:p:p

Zelfs om ze in te bouwen vind ik het een lomp ding en denk ik liever naar een Triton of Makita of zo te gaan
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.227
2.644
Je kan dat vergrendelgedeelte er toch gewoon afschroeven/ Dan kan je zien waarom het niet werkt en wat je eventueel nieuw moet kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: scOOb

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.140
529
Moordrecht
Ik heb dezelfde frees ook onder de tafel hangen en ben er meer dan tevreden mee, ik herken het probleem ookn niet, maar inderdaad, haal m ff uit elkaar. Kruis heeft heel veel onderdelen gewoon op voorraad en het is allicht goedkoper dan een nieuwe. En dan nog, je kan zomaar iets leren.. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: scOOb

scOOb

Actieve deelnemer
16 jan 2010
81
13
Kiewit
Ik heb dezelfde frees ook onder de tafel hangen en ben er meer dan tevreden mee, ik herken het probleem ookn niet, maar inderdaad, haal m ff uit elkaar. Kruis heeft heel veel onderdelen gewoon op voorraad en het is allicht goedkoper dan een nieuwe. En dan nog, je kan zomaar iets leren.. :D
kijk es aan … ik leer snel : leen geen machines uit aan mensen die er niet mee kunnen werken !
Herinner me plots dat iemand em eens gebruikt had en de frees zo hard had vastgezet dat ie met de hamer los moest.
Dan krijg je dus dit :
995EE27F-0855-43A3-BF75-373E6C85B381.jpeg

Kruis to the rescue dan maar !!!


Moest je willen, ik zie graag wel eens wat foto’s van de montage onder de tafel … heb er al een paar keer over gedacht, en telkens denk ik : wat een kreng !
 
  • Leuk
Waarderingen: Rizz

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.