Amerikaanse Class Action lawsuit tegen fabrikanten van frezen

Techre

Actieve deelnemer
26 nov 2020
46
7

Vreemd bericht dat ik tegenkwam.

made and sold by Techtronic (which owns Milwaukee, Ryobi, and Ridgid tools), Stanley (DeWalt and Porter Cable tools), Bosch, and Makita.
Ze claimen dat die underpowered zijn.

Heeft iemand hier iets van gemerkt?
 

boobinga

Actieve deelnemer
20 apr 2018
73
19
de verre zuiden
hoe zou je het weten? Vermogen is maar een getal, opgenomen vermogen kun je nog meten met "hoeveel consumptie" maar hoeveel daaruit het nuttig deel is, is moeilijk.
Je zou alleen kunnen vergelijken met een soortgelijke tool met hetzelfde wattage die anders presteert. Maar er zijn zoveeveel meer aspecten naast de motorvermogen die die vergelijking zullen vermoeilijken.
 

boobinga

Actieve deelnemer
20 apr 2018
73
19
de verre zuiden
"as well as presenting users with difficulties in work relating to harder and denser woods than promised in product and use advisory materials."
dit vind ik ook vreemd. Als het ad voor eik of kersenhout iets over werkwijze en vermogen vertelt, dan moet je toch niet verrast zijn dat het toch moeilijker door ipe loopt
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Ik heb nog nooit een advertentie gezien van een bovenfrees die vertelt hoe snel te kunt frezen. De bovenfrees is daar in ook maar één parameter. Want het gebruikte freesbit, de freesdiepte, het soort hout, het vochtgehalte van het hout, de leeftijd van het hout en het soort freesbewerking (rand of midden door) doen allemaal ter zake.
 
  • Leuk
Waarderingen: boobinga

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Geeft mij zo'n typisch Amerikaans gevoel: "My router doesn't eat through wood like the ones I see on Youtube, I'm gonna sue them"
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Dit zijn wel jongens die ik liever niet achter mijn broek aan wil hebben. Zij zullen er wel brood in zien want er gaat voor hun veel werk inzitten. Als fabrikant gaat dit je geld en imagoschade kosten ook al win je het.
Mocht het zo zijn dat er geadventeerd word met 2 1/2 HP en het is een stuk minder dan heb je in amerika een probleem. Vroeger was metabo een van de weinige die opgegeven en afgegeven vermogen in de folder vermelde. Ja dan nog hoe word dit gemeten. Net als bij koppel van accuboormachines zijn er natuurlijk meerdere methoden.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Als je in de VS niet op neemt dat je router niet geschikt is om de kat te trimmen, kun je daar nog aangeklaagd worden. Bij stofzuigers zie je wel het opgenomen vermogen (wat zeker wel relevant is) en het zuigvermogen. Wil je het afgegeven vermogen van een freesmachine vermelden, dat kan dat feitelijk alleen onbelast. En daar heb je verder niets aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: boobinga

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.