Amerika....? Shoppen

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Waarom ook niet een ruil actie, als je bv op het FOG forum zegt dat je vanuit Europa komt en wel wat NAINA (not available in America) dingen wil meenemen om te ruilen voor NAINE dingen in de plaats te krijgen of kopen (kan voordelig zijn want ze hebben coupons ed, of geen "sales tax" als ze in een andere staat bestellen). Ze zijn daar zot van want er zijn heel wat zaken die ze daar niet kunnen krijgen, vooral Festool spullen.
En het zou vooral de kans zijn om met een plaatselijke houtbewerker te babbelen.
 

WR1944

Oud hout
Woodcraft is grotendeels een franchise onderneming. Dat betekent dat degene die de winkel bedrijft z'n stempel op de winkelinrichting drukt maar ook zaken als workschops en demo's organiseert. Bij mijn vestiging zijn er demo's en workshops maar is het sociale van een leeshoek en kletsruimte nauwelijks aanwezig. Ik denk dat er ook grote regionale verschillen zijn. Ik heb wel foto's gezien van giga winkels terwijl degene in Allentown (mijn winkel) maar bescheiden oogt. Maar toch loop je er kwijlend rond en ga je projecten verzinnen om een nieuwe aanschaf te rechtvaardigen.
http://www.woodcraft.com/stores/store.aspx?id=567
 

wouter383

Nieuw lid
14 okt 2012
18
1
leiden
een finish nailer van bostisch die zijn daar een stuk voordeliger. incl tax 105 doller en hier (tackershop.nl) ong250 euro excl.
en nog een paar kleine dingetjes en kleding ;)
 

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
import tarieven USA naar Europa

handige site om terug te vinden wat die tarieven zijn.

met andere woorden welke kosten komen erbij, hier bij de douane.

hier een lijstje voor Timber / hout zonder bewerkingen.

http://www.dutycalculator.com/hs-lookup/342166/hs-tariff-code-for-timber/

ook gereedschappen / machines / pistolen Iphones etc staan erin.

misschien staat het verkeerd maar verplaats het dan maar.
 
Laatst bewerkt:

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Ik ga komende zomer op familiebezoek naar Burlingtion (tegen Toronto),Canada en ook enkel dagen New York.

zijn er bepaalde merken die in de VS of Canada echt goedkoper zijn?
 

WR1944

Oud hout
Je kan het beste de websites van bouwmarkten en de meer serieuze zaken bekijken. Waar ik regelmatig kom: Home Depot, Lowe's en Woodcraft. Verder online bij bijvoorbeeld Lee Valley.
Let op met electrisch materiaal, 120V/60Hz is echt anders dan 230V/50Hz. Kleine voedingapparaatjes lopen van 100V tot 250V en kunnen zowel 50Hz als 60Hz aan maar dat is niet altijd een garantie dat het werkt. De "Nederlandse" lader voor m'n camera0accu's doet het perfect maar de lader van m'n electrische tandenborstel gaf geen volle lading.
Realiseer je wel dat je alles dat je koopt ook moet sjouwen. Om maar niet te spreken van het eventueel inklaren. Alle koffers en handbagage gaan door de scanners. Dus weet wat je doet als je zegt dat je niets hebt aan te geven.

In het algemeen kan je stellen dat de prijzen lager liggen dan in Europa alhoewel je sales tax bij de prijs moet optellen. Voor gebruik buiten de USA kan je die terug vragen.
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Ik ga komende zomer op familiebezoek naar Burlingtion (tegen Toronto),Canada en ook enkel dagen New York.

zijn er bepaalde merken die in de VS of Canada echt goedkoper zijn?
Senco (en andere A merken) Tackers zijn echt stukken goedkoper in Amerika. Compressoren ook, maar heb je niet zoveel aan want krijg je inderdaad problemen met stroom. En met de oversized luggage balie op de luchthaven :)

Verder ook veel accu gereedschap zoals Makita en Milwaukee een stuk goedkoper. Kijk voor de grap eens op www.amazon.com en www.cpooutlets.com.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Ik zou nu al online kijken naar dingen die je van lee valley wilt hebben. Het is een soort van kijk shop winkel ze hebben een hoop vitrines en een vrij dik boekwerk waarin je kunt bladeren. ze hebben ook tuinspullen en greepjes assortiment. En er is er ook een in Burlington....
Vooral grappig is de vindingrijkheid van amerikaanse producten, dingen die je nooit zelf kunt bedenken. veel plezier.
 
Laatst bewerkt:

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Als je bijvoorbeeld accugereedschap hebt, en je wilt je verzameling uitbreiden met losse machines dan is dit wel een kans.
Een DeWalt accucirkelzaag zonder accu (bare tool noemen ze dat) kost bijvoorbeeld $120 (€100).
Hier in NL is zo`n ding €230....
De zaagbladen zijn wel iets anders in de VS, dus of daar een paar van meenemen (kosten daar ook gen drol) of hier in NL een vervangend onderdeeltje kopen zodat de NL bladen passen.

Makita en Bosch blauw verkopen ze ook in de bouwmarkten in de VS.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Vergeet Ebay ook niet. Zelf met de relatief dure dollar kun je daar nog steeds goedkoop gereedschap halen. Zeker voor accugereedschap is het handig. Met draad meestal niet, vanwege de 110V in de VS. Ebay heeft een service waarbij ze de import(kosten) voor je regelen. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. Ze zijn hiermee ook een stuk goedkoper dan PostNL. Ik heb net een nieuwe Milwaukee slagschroevendraaier zonder accu's gekocht. In NL kost deze €105 en nu heb ik er €47 voor betaald (incl porto- en importkosten). De garantie is waarschijnlijk een probleem. Maar ik kan dan gewoon een nieuwe importeren en nog steeds ben ik dan goedkoper uit.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Prijsverschil is echt bizar soms.
Ik heb op mijn usa trip een fluke 87 V gekocht voor 179 dollar, precies dezelfde hier 599 euro. En ik kreeg er Nederlandse handleiding bij.

Dus veel plezier Wouter, neem een lege koffer als je gaat :D

De wereld is kleiner dan de US. Deze vergeleken met een Fluke meter met dezelfde mogelijkheden. Ander merk maar geen enkel verschil in de gemeten resultaten. Heb het al meer gezegd. We hebben onze technologie verkocht aan.... en via een achterdeur...... Dus voor minder dan €25 gebruik ik deze multi tot volle tevredenheid.

Voor die prijs ga je toch niet smokkelen.

Veel bedrijven beseffen nog niet dat je in de huidige tijd overal kunt kopen. Vaak doen ze ook niet meer dan dozen schuiven.

Niet echt houtbewerken gerelateerd. Kocht laats een Atomos ninja star recorder om via een dslr op te kunnen nemen in ProRes codec. Extra batterij hier in NL bij de voordeligste aanbieder €23,95. Bij eerder vermelde site €11,17 gratis verzonden en nog 200 mAp meer. voordelig en iets teveel. Deze jongens kopen ook hun handel in in verweggiestan.



Gewoon een kwestie van zoeken en je voordeel er mee doen. Let ook even op de vervoerder. UPS is vaak extra betalen aan de deur. Fedex is beduidend beter voor de consument.:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.