Als dit de trend is van zakendoen!!!

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.252
3.676
Ik ben altijd duidelijk. De eerste die met cash komt is de nieuwe eigenaar. Je hebt tegenwoordig ook mensen die met een qr of een tikki willen betalen. Weinig kans, ga maar naar een geldautomaat om cash te halen, of ga weer naar huis. En dat is dan nadat ik duidelijk heb afgesproken, cash. Maar ze proberen het toch.

• Leuk
Waarderingen: LukeB2530 en ornament

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.742
515
Dordrecht
Ach ja, en dan is dit hier nog de fatsoenlijke afdeling.
Probeer Marktplaats eens, dan kun je pas echt lachen. Naast gedoe over hoe te betalen zijn er ook bij die denken ter plekke nog te kunnen heronderhandelen zonder enig argument.
Zolang je duidelijk bent dan ligt de verantwoordelijkheid van het nakomen van de afspraken bij beide partijen. Blijft de ander in gebreke dan ben je vrij om verder te kijken. Niets onredelijks aan naar mijn mening, ook al ligt de oorzaak mogelijk buiten de macht van de andere partij. Je hebt pas zekerheid als je het geld in je handen hebt en aangezien het normaal om een totale onbekende gaat, is er ook geen goodwill oid in het spel om eventueel coulant te zijn. Ik geef Chevy groot gelijk.

• Leuk
Waarderingen: LukeB2530

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.376
2.629
Klein-Brabant, Vlaanderen
in parallel
ben er van af gestapt om - zeker voor nieuwe klanten - grondstoffen aan te kopen zonder dat ze voor een projekt vooraf een voorschot betaald hebben
heb maar 1 x tot mijn scha en schande meegemaakt dat ik die aangekocht had na de uitspraak 'begin er maar aan - je mag dat zeker komen doen'
toen ik de offerte binnen stak, was het antwoord 'te duur'
nochtans volledig onderbouwde offerte
en dan nog bij een klant waar ik reeds een opdracht succesvol en voor een verantwoorde prijs afgewerkt had
🖕

• Leuk
Waarderingen: ornament en LukeB2530

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.252
3.676
Voor werk geldt, dat de klant het materiaal voorschot op tijd betaald moet hebben. Zo niet, lekker iemand anders zoeken. Zeikers met 10000 vragen, geldt het zelfde voor. Tegenwoordig vooral klanten die ik al jaren ken. Nooit gezeik. Wel zo rustig.

Matjas42

Actieve deelnemer
22 mei 2021
59
27
Nederland

Ach ja, en dan is dit hier nog de fatsoenlijke afdeling.
Probeer Marktplaats eens, dan kun je pas echt lachen. Naast gedoe over hoe te betalen zijn er ook bij die denken ter plekke nog te kunnen heronderhandelen zonder enig argument.
Zolang je duidelijk bent dan ligt de verantwoordelijkheid van het nakomen van de afspraken bij beide partijen. Blijft de ander in gebreke dan ben je vrij om verder te kijken. Niets onredelijks aan naar mijn mening, ook al ligt de oorzaak mogelijk buiten de macht van de andere partij. Je hebt pas zekerheid als je het geld in je handen hebt en aangezien het normaal om een totale onbekende gaat, is er ook geen goodwill oid in het spel om eventueel coulant te zijn. Ik geef Chevy groot gelijk.
Helemaal mee eens. Voor mij is de goodwill ook vrij snel weg als er zwaar onderboden wordt. Dan is het ook puur transactional, als er al een deal komt.

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
531
279
57
Luzy Saint Martin
Misschien een aanleiding om het verkooptopic op dit forum van wat regels te voorzien?
Bijvoorbeeld een bepaald aantal postcounts voordat je iets te koop kunt plaatsen. (Participatie eis)

Een regeling die bepaalt dat nieuwkomers niet zomaar de koopjes wegkapen (dus niet even snel aanmelden om alleen iets te kopen en vervolgens nooit meer actief zijn op het forum)

Verplichtingen als: vraagprijs, foto’s en locatie duidelijker etaleren als regels.

Wellicht nog wat zaken.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.623
3.609
Gaanderen
Misschien een aanleiding om het verkooptopic op dit forum van wat regels te voorzien?
Bijvoorbeeld een bepaald aantal postcounts voordat je iets te koop kunt plaatsen. (Participatie eis)

Een regeling die bepaalt dat nieuwkomers niet zomaar de koopjes wegkapen (dus niet even snel aanmelden om alleen iets te kopen en vervolgens nooit meer actief zijn op het forum)

Verplichtingen als: vraagprijs, foto’s en locatie duidelijker etaleren als regels.

Wellicht nog wat zaken.
Volgens is dit niet de bedoeling. Iedereen moet een aanbod kunnen posten. Er zijn forum regels, kijk maar hier. Reglement marktplein
Er is ook een behoorlijk zelfreinigend vermogen als iemand zich niet aan de regels houd.

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
502
248
Wetteren, Belgie
Dit is schijnbaar normaal tegenwoordig om zo je zaken te doen. Dit is al de tweede in een maand tijd waar ik zoiets meemaak als koper.

Liefst maak ik de persoon met naam en toenaam hier openbaar maar ik hou me nog even in.
Ik voel en begrijp jouw frustratie. Als ik zelf iets verkoop op 2dehands (ik ben Belg), verkoop ik in principe aan de eerste die betaalt. Als iemand serieuze interesse toont, durf ik soms te reserveren.

Maar op een site als deze, waar toch vriendschappelijk, zelfs kameraadschappelijk met elkaar omgegaan wordt, verwacht ik toch dat een afspraak nageleefd wordt. Ik zou ook pissed zijn.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.