Enkele maanden geleden via Ebay aangekocht... een AL-KO KOBER HDM 850 (Waarschijnlijk oud DDR machine).
Mooie stabiele (kleine) houtdraaimachine, lijkt ook wel wat op de houtdraaibankserie van Emco, toch
. In ieder geval is het een mooie draaibank welke uit twee delen is opgebouwd en dus voor kleine werkzaamheden (tot 600 mm) of grote werkzaamheden (tot 1300 mm) gebruikt kan worden. Je kunt de rails tegen elkaar schuiven en koppelen en dus een korte of lange draaibank opstelling gebruiken.
Alleen kom ik nu het volgende probleem tegen, nu ik een geschikte klauwplaat voor deze machine wil kopen... de asdiameter is niet standaard, vooralsnog lijkt het erop dat ik dus géén klauwplaat voor deze machine kan krijgen. Wie heeft ervaring met deze machine of kan mij verder helpen zodat deze machine wel gebruikt kan worden met meer gangbare maten?
Zie foto's voor de diameter...

Mooie stabiele (kleine) houtdraaimachine, lijkt ook wel wat op de houtdraaibankserie van Emco, toch
Alleen kom ik nu het volgende probleem tegen, nu ik een geschikte klauwplaat voor deze machine wil kopen... de asdiameter is niet standaard, vooralsnog lijkt het erop dat ik dus géén klauwplaat voor deze machine kan krijgen. Wie heeft ervaring met deze machine of kan mij verder helpen zodat deze machine wel gebruikt kan worden met meer gangbare maten?
Zie foto's voor de diameter...