Ik overweeg om een DeWalt D27300 vlak- vandiktebank te kopen. Als stofzuiger heb ik een Starmix ADL-1432 in combinatie met een Oneida Dust Deputy. Werkt deze combinatie? Of moet ik echt een losse afzuiger erbij kopen?
Ik wil echt een ding met transparante zakken. Voor ik mijn cycloon kocht hele vervelende verstoppingen gehad bij het frezen van lange architraven. Ik moet kunnen zien wanneer de zak vol is. Je kunt anders (verbrandings-)schade krijgen aan hout en machine. En een inschakelautomaat is ook wel fijn.En zoiets? HBM 1100 Watt Draagbare Stofafzuiginstallatie
Dit heeft wel de grote slang?
Ik ben benieuwd want zit in een vergelijkbare situatie.
Goed om te weten. Is het een optie om een wat hogere kast onder de VVD te maken? Zodat ook mijn standaard rollers kunnen worden gebruikt voor lang werk? Of is dat onverstandig?Ik heb dezelfde VVD als jou, ik heb er een CamVac van Record Power aanhangen en die doet het prima. Is inderdaad wel een oliedrum... Maar het dingt zuigt als een bezetene en doet het echt prima. Ik heb hier nog een Metabo SPA 1100 staan met zakken die ik weinig of nooit gebruik. Mocht je interesse hebben, kan je deze altijd overnemen... Als je jouw Dewalt VVD mobiel wil hebben raad ik je wel aan om een onderstel te kopen want de wielen die er standaard bijzitten zijn echt waardeloos... Ik heb er een Bora Portamate ondergezet en heel tevreden van en daarmee rijd ik vlot door het werkhuis heen en weer...
Is zeker een goed idee! De aan-en uitvoer zijn eerder kort en ik gebruik dan een bok met rollers maar dat is op zich ook niet zaligmakend. Het is belangrijk dat je verlenging gelijk ligt met de de aan- en uitvoer om geen schaaftekening te krijgen. Het is voor mij mijn enige Dewalt-toestel, voor de rest heb ik veel Festool en Makita en dat vind ik doorgaans toch een wat hogere kwaliteit en afwerking... Maar al bij al ben ik er best tevreden van deze VVD, heb ervoor gekozen omdat ik met een loodzware gietijzer VVD niet makkelijk beneden in mijn werkplaats geraak. Anders had ik daarvoor gekozen.Jammer dat er in het segment van 'semi-mobiele' of demontabele VVD-banken niet iets meer keuze is...Goed om te weten. Is het een optie om een wat hogere kast onder de VVD te maken? Zodat ook mijn standaard rollers kunnen worden gebruikt voor lang werk? Of is dat onverstandig?
Dan kan ik je (als budget een rol speelt, dus het niet te duur mag zijn) een HBM200 aanbevelen. Die heb ik ook gehad en beviel prima. Wel had ik daar een steviger onderstel voor gemaakt, want dat is nogal slapjes, vooral de poten waar het slakkenhuis op steunt (maar dat is bij al dat soort afzuigers zo).Ik wil echt een ding met transparante zakken
Dat ligt eraan wat voor jou een goede werkhoogte is. Ik heb zelf onder mijn Hammer vlakvandiktebank een hoger onderstel staan, waardoor de bovenkant van de tafels op 101 cm uitkomen. Dat moest ik wel omdat ik 'm anders niet kwijt kon, nu zitten de tafels bij opslag precies boven bestaande kasten.Is het een optie om een wat hogere kast onder de VVD te maken? Zodat ook mijn standaard rollers kunnen worden gebruikt voor lang werk? Of is dat onverstandig?
Nee, die HBM haalt maar 190 m3/u. Ik kan de specificaties van de Dewalt niet vinden, maar vermoed dat die minstens 800 m3/u nodig heeft. Misschien wel nog meer (>1000 m3/u).
Twan, ik heb je pb gestuurdIk heb dezelfde VVD als jou, ik heb er een CamVac van Record Power aanhangen en die doet het prima. Is inderdaad wel een oliedrum... Maar het dingt zuigt als een bezetene en doet het echt prima. Ik heb hier nog een Metabo SPA 1100 staan met zakken die ik weinig of nooit gebruik. Mocht je interesse hebben, kan je deze altijd overnemen... Als je jouw Dewalt VVD mobiel wil hebben raad ik je wel aan om een onderstel te kopen want de wielen die er standaard bijzitten zijn echt waardeloos... Ik heb er een Bora Portamate ondergezet en heel tevreden van en daarmee rijd ik vlot door het werkhuis heen en weer...
Welk model, en dan met 1 of 2 motoren?Ik heb dezelfde VVD als jou, ik heb er een CamVac van Record Power aanhangen en die doet het prima. Is inderdaad wel een oliedrum... Maar het dingt zuigt als een bezetene en doet het echt prima.