After Market lintzaag lintgeleiders

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Onlangs heb ik een andere lintzaag aangeschaft die verder prima is, behalve de lintgeleiders, die zijn ronduit crap. Voordat ik zelf ga klooien en ik heb al wat ideeën, weet iemand of er pasklare oplossingen te koop zijn? Had die van Romtools gezien, maar die doet t niet meer. Ik kan het niet echt vinden in ieder geval
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.991
818
Omgeving Leiden
Axminster heeft er.

Anders eens bij kruis.nl zoeken bij onderdelen voor bijvoorbeeld een metabo lintzaag.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.201
564
Ik heb mijn Elektra Beckum BAS 315 voorzien van de veel mooiere geleiders voor de Metabo BAS 318.
Ondanks de familieband was het geen simpel uitwisselklusje maar zeker de moeite waard. Er moest het nodige aan de machine worden gezaagd en geboord en voor de ondergeleider heb ik een aluminium glijblok moeten maken. Hij zaagt nu wel voor het eerst zoals ik wil. En na alle aanpassingen, nu 178 mm zaaghoogte.

Onderdeelnummers boven 316095670, onder 316095640. Even zoeken leverde heel aantrekkelijke prijzen op, helaas wel buitenlands.
Ik heb ze van koempf24.de , had ze voor € 46 in huis: 2 x 13 (!) + 20 euro verzendkosten.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.201
564
Plaatjes. Links oude meuk, rechts de nieuwe. De oude ondergeleider was al door de vorige eigenaar "gerenoveerd", de bovengeleider viel inmiddels ook van ellende uit elkaar.

P1030998.JPG
P1040007.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Rizz

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.707
2.571
Gaanderen
Die van romtools zijn nog wel te krijgen. afbeelding zoeken met google. Er is een (FB) site in oost europa waar je ze rechtstreeks bij de maker kan kopen. Is hier in het verleden al een item over langs gekomen.
Carter products uit de USA. Wordt wel een prijzig geheel.
Succes met de ombouw
 
  • Leuk
Waarderingen: Rizz

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
HEMA (nee, niet de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam ) heeft ook geleiders. Echter zijn deze erg prijzig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rizz

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
En eventueel leesvoer:
Had iets soortgelijks gevonden, met google lens, dat was een goeie tip van @Wim Kluck

 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Deze misschien? Record Power upgrade set voor de BS12/ RPBS12 lintzaagmachine - Baptist
Volgens mij is dat een figuurzaaggeleider, dus voor hele smalle linten.

Dan zou eerder deze in aanmerking komen. Maar als ik hier goed naar kijk, moet er behoorlijk wat aangepast worden. Meer dan met bovenstaande
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.