Afstellen Festool zijaanslag LR32 - onleesbare nonius

FrankVe

Nieuw lid
4 feb 2024
10
5
Zwolle
Oke, ik heb nu even geen vraag, maar in "tiktok-taal" een hack voor diegene die ook de schaalverdeling moeilijk kan aflezen.

De nonius van de LR32/zijaanslag is voor mij zeer slecht leesbaar door de zwarte behuizing met daarop zwarte streepjes die ook nog half achter een knop verstopt zitten. Om deze in te stellen moest ik ze meer naar buiten nemen om in volle zon in te stellen.

Ik heb er nu een standaard in de handel verkrijgbare aluminium noniussen op gezet (voor een paar eurotjes - heb gelijk maar wat reserve gekocht). Met de schaar op maat knippen, opplakken met dubbelzijdige tape, en voilà! Een afleesbaar meet-ding!
En dat met behoud van de nauwkeurigheid van 0,1mm, wat niet lukt met verf/tape of andere methoden.

Misschien dat het iemand helpt of op ideeën brengt,
 

Bijlagen

  • 20240209_201055[1].jpg
    20240209_201055[1].jpg
    66,4 KB · Weergaven: 55

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Goed idee ! Ik heb het zelfde probleem.
Kun je de link delen waar je deze gekocht hebt?

Menno
 

FrankVe

Nieuw lid
4 feb 2024
10
5
Zwolle
Die heb ik gekocht bij schut.com. Bestellen gaat nét ff anders: even contact opnemen via de site en krijg je een bestelformulier toegestuurd: het artikel is te vinden via de catalog online en zoeken op 775.900.
Ze hebben mij snel en goed geholpen: verzending was bij mij dezelfde dag.
(nope, ik heb geen enkel financieel belang bij deze promotie, slechts een tevreden klant :) )
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel22

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.