Afschrijfgereedschap / potlood passer

ert82

Actieve deelnemer
3 mei 2014
45
0
Hi, ik zie op veel filmpjes van engelse bouwers, dat ze voor het afschrijven van passtukken een potlood passer/ potlood kompas gebruiken van General Tool, namelijk de general tools compass 843, ik voeg ook een foto toe
Ik kan deze nergens in Nederland vinden tot nu toe, iemand een idee voor een adresje?
Waarom ik vrij specifiek deze zoek, is omdat het 'pootje' van het potlood korter is dan die van het metalen puntje/ kompas, waarmee je met deze strak langs een muur etc. kan gaan (als de pootjes gelijk zitten dan zit het puntje altijd ook iets naar binnen bij die passers, waardoor je niet tegen de muur aan zit met de punt).
 

Bijlagen

  • General tools.jpg
    General tools.jpg
    36,6 KB · Weergaven: 52

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.923
848
Oss
Je hebt ook passers waar je een verlengstuk aan kunt zetten of een poot buigen.
B.v. Proebster.
Heb nog zo’n doos uit mijn schooltijd met zo’n pen voor oost-indische inkt e.d.:cool:
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Misschien dit model General Tools 842?
Gewoon op Amazon NL te koop.

51HQ9779o9L._AC_SL1000_.jpg
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.007
824
Omgeving Leiden
Deze kwam ik tegen op toolstation.nl

Deze bij gereedschap pro

Deze bij baptist, al kan de punt niet strak tegen de muur.


Deze kostbare van Shinwa

En misschien is deze van axminster te gebruiken door het pootje bij de potloodhouder af te slijpen.

Van deze wat afslijpen en je hebt hem:


 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ert82

Actieve deelnemer
3 mei 2014
45
0
Ah dank! en paar van deze had ik wel gevonden maar nog niet allemaal, ik ga eens kijken!

Deze kwam ik tegen op toolstation.nl

Deze bij gereedschap pro

Deze bij baptist, al kan de punt niet strak tegen de muur.


Deze kostbare van Shinwa

En misschien is deze van axminster te gebruiken door het pootje bij de potloodhouder af te slijpen.

Van deze wat afslijpen en je hebt hem:


 

ert82

Actieve deelnemer
3 mei 2014
45
0
Toch wel! ik had em daar gezocht maar niet zo snel gevonden.. dan ga ik toch maar eens een amazon account maken..

Ik had zelf ook deze gevonden nog, ziet er ook wel interessant uit:

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.