Afmetingen & zaagdiepte Makita LS1019l

Menno86

Nieuw lid
3 aug 2021
6
0
't Harde
Ha allen,

Ik overweeg een nieuwe (en zo compact mogelijke) afkortzaag aan te schaffen en neig naar de Makita Ls1019l waarvan ik begrijp dat sommigen op dit forum deze ook bezitten. Ondanks dat deze in vergelijking wat zwaarder en groter is dan sommige andere modellen spreken de vele mogelijkheden en de kwaliteit van de machine mij aan. Een paar vragen heb ik nog geen antwoord op kunnen vinden:

Volgens de specificaties is de zaagdiepte zo'n 90mm al merk ik vaker dat dit in de praktijk wel eens meer is. Gaat dit ook op voor deze zaag? Ik vermoed dat je er ook nog prima 10x10 mee kan zagen bijvoorbeeld?

Wat is de breedte van de 'voeten' waar de machine op staat? Ik kan dit nergens terugvinden maar vermoed dat het afgaande op foto's zo'n 40cm moet zijn?

Alvast bedankt!
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.148
1.953
Klein-Brabant, Vlaanderen
Volgens de specificaties is de zaagdiepte zo'n 90mm al merk ik vaker dat dit in de praktijk wel eens meer is. Gaat dit ook op voor deze zaag? Ik vermoed dat je er ook nog prima 10x10 mee kan zagen bijvoorbeeld?
uit de beschrijving van makita kan je afleiden dat de zaaghoogte vergroot wanneer de zaagbreedte verkleint
of 100x100 haalbaar is, kan je aan makita vragen, wanneer geen van de collega's dat bevestigt
zelfde tip voor de breedte van de voeten'
De innovatieve dubbele telescoopbeweging zorgt voor een zaagbreedte van 310mm (bij 73mm hoogte) of 280mm (bij 94mm hoogte) zonder aan precisie in te boeten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.