Afmetingen DW125*

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.244
1.126
Dank @chevy66, het was het plan om rekening te houden met de mogelijke vrijheidsgraden en afzuiging en rondom de zaag ruimte te voorzien.

Ik weet helaas nog steeds niet hoeveel ruimte er nu achter de geleider tot aan de wand is :-(
Als je met de geleider het stuk hout/alu profiel bedoelt, waar je het te zagen hout tegen legt, dan is de afstand afhankelijk van de afmeting van het zaagblad en hoe dit je er mee wilt zagen. Hoe kleiner het zaagblad, hoe dichter je de geleider bij de muur kunt zetten. Daarnaast hoeft het zaagblad niet helemaal achter de geleider te vallen. Door de kromming van het blad kun je er dan nog steeds plaatmateriaal onder leggen. Maar tot een bepaalde dikte. Meestal is de geleider op 2 of 3 plekken te zetten, afhankelijk van de diameter van het zaagblad.

Vergeten: belangrijk is ook dat de klemmen voor de tafel aanwezig zijn.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.892
4.026
Bij mijn zaag is die afstand 370mm. Maar ik heb een doorlopende tafel van hout, waar het tafelframe van de zaag, van onder tegen aan zit geschroefd. De aanslag zet ik met bouten door de tafel vast. Met langs en onder een hoek zagen en frezen, gebruik ik een hulpplaat, die ik op mijn blad vast zet.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.