afkortzaag

blommetje92

Actieve deelnemer
30 dec 2018
91
18
Leuven
Ik heb het bij mijn afkortzaag ook eens geprobeerd. Ik zie het verschil tussen de sneden wel, maar voel het niet. Voor alle praktische toepassingen in het zelfde vlak dus.

Zit je balk wel goed vast tijdens het zagen? Verschuift hij bijvoorbeeld niet een beetje?
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

blommetje92

Actieve deelnemer
30 dec 2018
91
18
Leuven
Hoe ziet de andere kant er eigenlijk uit? Zie je daar ook twee vlakken? Blijft er ruimte over als je beiden zijden weer tegen elkaar drukt?
 

the duke

Actieve deelnemer
11 jan 2020
144
34
Groningen, stad
Nog even een testje gedaan, verstek en dubbel verstek, de zaag blijft spatzuiver. Maar goed, mag je toch ook verwachten van een zaag vaan 1500 euro.3³
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
dank voor de test
festool drijft (ook) hier dus boven
Doel je hier op het zaag resultaat of het aantal gebruikers van de Kapex/festool?
Zelf heb ik een Bosch GCM12 GDL, en daar totaal geen issues mee of mee gehad. Deze zaagt nog altijd super strak. Ook in meerdere passen. zal strax een foto maken en delen ;)
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.224
1.985
Klein-Brabant, Vlaanderen
Doel je hier op het zaag resultaat of het aantal gebruikers van de Kapex/festool?
Zelf heb ik een Bosch GCM12 GDL, en daar totaal geen issues mee of mee gehad. Deze zaagt nog altijd super strak. Ook in meerdere passen. zal strax een foto maken en delen ;)
ik concentreer mij op het zaagresultaat
het aantal bezitters van een kapex telt voor mij hier helemaal niet mee
enkel de technische kant telt
van mijn bosch 8 jsl verwacht ik niet dat die even zuiver als een kapex - die een veelvoud kost - zaagt
volgens @arjaano en @the duke - beiden kapex-bezitters - is bij hen de zaagsnede perfekt
des te beter als jouw Bosch GCM12 GDL even zuiver zaagt
@kampi heeft een Bosch GCM 8 SDE
het kwaliteits- en prijsverschil tussen beide machines ken ik niet
hoe is de zaagsnede bij andere collega's die een Bosch GCM 8 SDE bezitten ?
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
128
20
Barendrecht
Kapex 120 is altijd strak. Zo uit de doos. Kost geen 1500 maar nu 1289 euro. Had hiervoor makita (prima) en ook met bosch gewerkt. Beide oke, maar toch niet altijd. Nu 2 x meten,aftekenen, zagen en klaar altijd goed.
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
500
118
Omg. Eindhoven
Test gedaan met de GCM 8 SDE.. Die is zo uit de doos gekomen en nog nooit iets veranderd aan de instellingen.

in 1 keer doorzagen is perfect.

In 2 keer zoals eerder beschreven zie en voel je een randje. Maar het is echt heel weinig;

20220308_224650_HDR.jpg

Het verloopt ook een beetje van voelbaar tot niks
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.