afbijtmiddel

Afbijt

Nieuw lid
10 nov 2020
1
0
Ik heb een hoop onzin gelezen op het forum over afbijtmiddel
de een schrijft alleen beginnen met grof schuurpapier
de volgende gaat logen weer een ander gebruikt afbijtmiddel van action wat niet goed werkt
er is afbijtmiddel wat je er op smeert en de verf kan je zo met staalwol weg vegen ik ben er mee bezig om dit uit te zoeken maar logen met natronloog of onstopper raad ik niemand aan het werkt wel maar het is zeer schadelijk voor de gezondheid en milieu en het hou en als je dit gebruikt op eiken worde het heel donker en als je het te sterk maakt komen er scheurtjes in het hout
gr
 

Woutmans

Actieve deelnemer
7 jul 2020
48
7
Utrecht
Hai Afbijt,

Ik kan uit je berichtje niet zo goed halen wat je nu eigenlijk wilt. Heb je een boodschap voor de mede-forummers of heb je een vraag over het verwijderen van verf?

Het zou ook helpen als je je zinnen met een hoofdletter start en met een punt eindigt, het is nu een beetje een soep van woorden geworden!
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor en ZotVanHout

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Ik heb een hoop onzin gelezen op het forum over afbijtmiddel
de een schrijft alleen beginnen met grof schuurpapier
de volgende gaat logen weer een ander gebruikt afbijtmiddel van action wat niet goed werkt
er is afbijtmiddel wat je er op smeert en de verf kan je zo met staalwol weg vegen ik ben er mee bezig om dit uit te zoeken maar logen met natronloog of onstopper raad ik niemand aan het werkt wel maar het is zeer schadelijk voor de gezondheid en milieu en het hou en als je dit gebruikt op eiken worde het heel donker en als je het te sterk maakt komen er scheurtjes in het hout
gr
Dat de meningen over dit onderwerp uiteen lopen is duidelijk maar als er echt onzin op staat komen daar echt reacties op. Of natronloog / ontstopper schadelijk is voor het milieu ( gebruikt als verfafbijt) is nog maar de vraag. Een base laat zich eenvoudig neutraliseren door een zuur. En dan kan het restproduct naar het inzamelpunt. Of dit zeer schadelijk is denk ik niet. Wat onzin is mag iedereen voor zich uitmaken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.