Bij LEDs zorgt de voeding ervoor dat er niet meer stroom door de LED loopt dan ie aankan, dat doet ie door op een heel hoge frequentie te schakelen. Bij goede ( = duurdere) LED voedingen en buizen of armaturen worden die inschakelpulsen gedempt, en wordt ervoor gezorgd dat de voeding geen stoorsignalen produceert (waar andere apparatuur last van kan krijgen), maar ook dat de voeding immuun is voor storingen van buitenaf. Bij goedkopere exemplaren wordt vaak een wat kalere voeding gebruikt en die kunnen behoorlijk flikkeren, ik heb een 150W Aliexpress LED COB panel, en die geeft een enorme puist licht, maar je wordt (ik in ieder geval, maar ik ben er wel tamelijk gevoelig voor) helemaal gestoord van het knipperen.
Dus een filter zal niet helpen, misschien voor 1 of 2 van de drie dingen maar niet voor alledrie. Als je een buis koopt van een reguliere fabrikant, Osram of zo, dan zal de lamp niet knipperen (tenzij er iets anders aan de hand is).
Maar in de schuur heb ik boven de werkbank ook een wat goedkoper panel hangen, en die is ook prima. Misschien ook kijken naar reviews, als je die kunt vinden.
Dus een filter zal niet helpen, misschien voor 1 of 2 van de drie dingen maar niet voor alledrie. Als je een buis koopt van een reguliere fabrikant, Osram of zo, dan zal de lamp niet knipperen (tenzij er iets anders aan de hand is).
Maar in de schuur heb ik boven de werkbank ook een wat goedkoper panel hangen, en die is ook prima. Misschien ook kijken naar reviews, als je die kunt vinden.