Hi,
Ik wil een werkbank gaan bouwen voor onder een overkapping buiten.
Ik zou hier graag ook kleine fietsjes/ skelters ed. onder kunnen zetten dus de onderkant zoveel mogelijk open houden.
Nou twijfel ik of ik hiervoor een werkbank zal maken of beter een stalen werkbank kan halen met 4 poten.
bv
https://www.toolmax.nl/promat-werkb...h-massief-lichtgrijs-ral-7035-9000425512.html
Die 2 horizontale liggers tussen de poten vind ik wel makkelijk zodat ik daar altijd nog zelf een plaat hout op kan leggen
Het liefst maak ik hem van hout ipv een kant en klare kopen.
Het idee is om deze werkbank na te maken in hout
En dan met douglas poten en een massief beuken blad 4cm dik.

Afmetingen B1500mmxD700mmxH1150mm
Ik vraag mij af of ik de stijfheid van het stalen frame kan benaderen met een houten constructie als ik dit in hout na ga maken...

Of dat ik toch beter zoiets van staal in de winkel kan kopen
Plan is om er oa meubels op te gaan maken en een bankschroef op te monteren dus wil dat hij zo stabiel mogelijk blijft staan/bewegen tijdens werkzaamheden
Hebben jullie nog advies qua ontwerp/materiaal?
Ik wil een werkbank gaan bouwen voor onder een overkapping buiten.
Ik zou hier graag ook kleine fietsjes/ skelters ed. onder kunnen zetten dus de onderkant zoveel mogelijk open houden.
Nou twijfel ik of ik hiervoor een werkbank zal maken of beter een stalen werkbank kan halen met 4 poten.
bv
https://www.toolmax.nl/promat-werkb...h-massief-lichtgrijs-ral-7035-9000425512.html
Die 2 horizontale liggers tussen de poten vind ik wel makkelijk zodat ik daar altijd nog zelf een plaat hout op kan leggen
Het liefst maak ik hem van hout ipv een kant en klare kopen.
Het idee is om deze werkbank na te maken in hout
En dan met douglas poten en een massief beuken blad 4cm dik.

Afmetingen B1500mmxD700mmxH1150mm
Ik vraag mij af of ik de stijfheid van het stalen frame kan benaderen met een houten constructie als ik dit in hout na ga maken...

Of dat ik toch beter zoiets van staal in de winkel kan kopen
Plan is om er oa meubels op te gaan maken en een bankschroef op te monteren dus wil dat hij zo stabiel mogelijk blijft staan/bewegen tijdens werkzaamheden
Hebben jullie nog advies qua ontwerp/materiaal?
Laatst bewerkt: